Exista cateva zeci de oameni care isi permit sa ceara peste 100.000 de euro pentru trei-patru ore de discutii. In jurul lor s-a format o intreaga industrie, care, in Romania, depaseste un milion de euro.
Peter Drucker, parintele managementului corporatist modern (care a murit in 2005, la varsta de 95 de ani), spunea ca oamenii ii zic guru pentru ca nu stiu cum sa desparta pe litere cuvantul “sarlatan”. Revista britanica Management Today scria despre Tom Peters, cel mai cunoscut succesor al lui Drucker, ca este 50% geniu si 50% artist al vorbariei goale.

Se poate spune, deci, ca “guru” este un concept evaziv, poate chiar iluzoriu. Dar atunci cand il atasam unei conferinte si il promovam unui target format din top managementul din multinationale, putem vinde locuri in sala cu 500 de euro de persoana. Romanii au devenit in ultima vreme tot mai receptivi la invataturile guru, dovada si numarul mare de evenimente programate pentru acest sezon.


Despre autor:

Wall-Street

Citeste articolul integral in Wall-Street

Sursa: Wall-Street


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.