Intr-o pledorie in favoarea controversatei taxe auto, premierul a reluat argumentele legate de protectia mediului si a sustinut ca Romania trebuie sa se adapteze la politicile europene de restrictionare a traficului de masini poluante. "In mod indirect taxa mai aduce un beneficiu autentic romanilor - ea incurajeaza industria autohtona de automobile", a fost principalul argument prezentat de seful Executivului.

Tariceanu a reluat ideea conform careia taxa auto functioneaza pe principiul "poluatorul trebuie sa plateasca". "Din respect pentru cei din jurul nostru avem, as spune, obligatia sa intelegem acest principiu fundamental care este poluatorul plateste. Pentru ca vrem sa reducem efectele pe care poluarea le are asupra sanatatii in conditiile in care bolile provocate de emisiile de noxe sunt tot mai frecvente, trebuie sa aplicam niste masuri", a continuat premierul. Tariceanu a invocat din nou statisticile conform carora, la nivelul UE, traficul urban genereaza 40% din emisiile de bioxid de carbon si 70% din celelalte emisii poluante. "Imaginati-va ca anual aerul Romaniei se umple cu miloane de tone de dioxid de carbon care raman in atmosfera. Efectele se simt deja si va reamintesc fenomenele extreme pe care romanii le-au trait in ultimii ani - seceta si inundatii. In aceste conditii nu ne mai putem permite sa amanam luarea unor unor masuri doar pentru ca nu sunt populare", a comentat seful Executivului.

Citeste si:

El a adaugat ca intelege ca parcul auto al Romaniei, cu cele 54% de masini non-euro, nu poate fi reinnoit peste noapte, dupa cum intelege de ce romanii primesc cu reticenta impunerea acestei taxe, insa a sustinut ca, pe termen lung, castigurile vor fi mult mai mari.

Premierul a reafirmat ca banii proveniti din taxa de poluare vor fi investiti direct si transparent in proiecte de mediu. "Vom extinde si vom amenaja parcuri si spatii verzi, vom continua impaduririle, vom pune un accent pe stimularea producerii de energie din surse nepoluante si anume eoliana, solara , geotermala, vom pune accent pe renaturarea terenurilor scoase din patrimoniul national, pe transportul alternativ prin realizarea pistelor pentru biciclisti. O consecinta directa a taxei va fi incurajarea achizitionarii de masini mai putin poluante", a conchis Tariceanu.