Dupa esecul preluarii Asirom, cei de la Groupama mai aveau trei posibilitati concrete de penetrare a pietei de asigurari: prin preluarea BT Asigurari, a BCR Asigurari sau a Asiban. In ultimii doi ani, Groupama a evaluat diverse oportunitati, in cele din urma ajungand sa cumpere, in octombrie anul trecut, compania BT Asigurari pentru 100 milioane de euro.

Imediat dupa preluarea BT Asigurari, Jean-Francois Lemoux, international general manager Groupama, declara, pentru Wall-Street, ca intentioneaza sa o propulseze in urmatorii trei-cinci ani in primele cinci companii de pe piata romaneasca de profil.

Francezul Lemoux (foto), in varsta de 59 de ani si cu o experienta de 36 de ani in asigurari, nu a precizat insa daca obiectivul va fi atins prin dezvoltare organica sau prin intermediul unei alte tranzactii. “Am incercat sa cumparam si alte companii, dar fie concurenta a fost foarte mare ca in cazul Asirom, fie firmele vizate erau deja sub controlul unor mari grupuri internationale”, a adaugat oficialul.

Dupa patru luni de negocieri cu BT Asigurari, Jean-Francois Lemoux nu avea in minte doar strategia de dezvoltare a companiei preluate, ci si un nume, care, cateva luni mai tarziu, adica zilele acestea, sa tina prima pagina a celor mai importante de publicatii de business: Asiban.