„Solicitarile sindicalistilor ar pune in pericol cresterea sanatoasa a companiei si viitorul Dacia, tinand cont ca, in perspectiva anului 2010, noile uzine Renault din Maroc, India si Rusia vor fi in masura sa produca Logan“, accentua, in prima zi de greva, directorul producatorului auto, François Fourmont.

Declaratia a fost primita de sindicalisti ca o amenintare, pe fondul solicitarilor de crestere a salariilor cu 60%.

Performanti si ieftini
Chestionati de EVZ, reprezentant ii Dacia nuanteaza acum declaratia si afirma ca nu se pune problema relocarii productiei in tari cu costuri de munca mai mici decat cele din Romania. „Dupa investitii de peste un miliard de euro, dupa ce am angajat 3.400 de persoane in ultimul an, nu putem pleca a doua zi din Romania“, ne-a declarat directorul de comunicare al companiei, Liviu Ion, care a subliniat ca interpretarea sindicatelor este una „emotionala“.

Recuperarea profitului
Constructorul auto Dacia, a anuntat ca isi propune sa acopere periderile avute pana la nivelul anului 2006 in primele sase luni ale anului, profitul obtinut in ultimii trei ani fiind utilizat pentru reintregirea activului net. In aceste conditii, este imposibila o alta investitie majora in scopul schimbarii locatiei.

Potrivit Gandul, pentru anul trecut Dacia a raportat un profit net de 132,54 milioane de euro, in crestere cu 17,2% fata de cel din anul precedent, de 107 milioane de euro. La sfarsitul lunii trecute directorul de comunicare al Dacia, Liviu Ion, anunta ca producatorul auto are de acoperit pierderi de circa 61 de milioane de euro. Anul trecut constructorul auto a vandut 230.000 de vehicule, in crestere cu 17,4% fata de 2006, din care aproape 50% pe piata locala.

Citeste si:

Intimidari la Dacia
Jurnalul National anunta ca greva de la Dacia a intrat in etapa intimidarilor. Administratia Dacia s-a retras miercuri de la ne­go­cieri anuntand ca, angajatii uzinei au pierdut posibilitatea de a primi retroactiv marirea cumulata pe ianuarie-martie, adica minim 672 de lei brut. Tot joi, reprezentantii Dacia au declarat ca s-au realizat 85 de masini cu mun­ci­tori din schimbul unu si doi. In schimb, sindicalistii au obtinut si ei miercuri prelungirea pana la 9 apri­lie a judecarii pe fond a procesului de la Tribunalul Arges in privinta le­ga­li­tatii grevei.

Negocieri in impas
Nici una dintre cele doua parti implicate, nu este dispusa sa face vreo concesie. Astfel ca, negocierile dintre Sindicatul Automobile Dacia si administratia producatorului auto au intrat in impas.

Reprezentantii Dacia au declarat ca pana la revenirea angajatilor la lucru nu sunt dispusi sa avanseze nicio alta oferta, cel putin pana la data de 9 aprilie, cand Tribunalul Arges urmeaza sa rejudece legalitatea de fond a grevei.

"Procesul s-a amanat, dar s-a creat si un precedent. La termenul urmator pot invoca aceeasi cauza pentru amanare, iar acest lucru este in defavoarea ambelor parti", a declarat Mihai Acsite, directorul juridic al Dacia, citat de Ziarul Financiar.