Compania eMag si-a dublat vanzarile in primele doua luni ale anului 2008, fata de perioada similara a anului trecut, a declarat, pentru Wall-Street, Florin Pravai, directorul de marketing al magazinului online.

Compania a incheiat anul 2007 cu afaceri de 76,7 milioane de euro si vizeaza, pentru anul in curs, o crestere a cifrei de afaceri pana la 150 milioane de euro si o cota de piata de 60%-65% din retailul IT&C online.


Cele mai cautate produse la inceputul anului, au fost la eMag.ro, televizoarele LCD, a caror rata de vanzare a crescut de patru ori, sistemele home cinema, camerele foto DSLR si notebook-urile, care au inregistrat rate de crestere similare LCD-urilor, potrivit lui Pravai.

Directorul de marketing eMag apreciaza ca numarul clientilor care apeleaza la magazinele online este aproape dublu la inceputul lui 2008 fata de aceeasi perioada din 2007, iar electronicele inregistreaza cea mai mare rata de crestere a vanzarilor. Acestea s-au vandut de circa patru ori mai mult ca in primele luni din 2007.

Citeste si:

Florin Pravai estimeaza ca anul acesta se va produce o structurare mai clara a primilor cinci jucatori din piata romaneasca de comert electronic, care vor detine impreuna o cota de piata estimata la aproximativ 85% si declara ca strategia bazata pe un pret minim, abordata de unele magazine online, prezinta un nivel maxim de vulnerabilitate.

„Pe termen mediu si lung, efectul (strategiei pretului cel mai mic) este de autodistrugere. Acest lucru se intampla din cauza marjelor mici de profit ce nu pot sustine investitiile si dezvoltarea infrastructurii informatice si logistice, absolut necesare satisfacerii cererii clientilor odata atrasi”, afirma Pravai.