Este oficial, Comisia Europeana a acceptat principiile ultimei formule de calcul a taxei auto propuse de guvern.

Noua formula de calcul prevede ca emisiile de dioxid de carbon sa fie luate in considerare la taxarea masinilor Euro 4 si Euro 3, iar pentru autovehicule noi, cu o durata lunga de folosire, sa fie platite sume mai mari decat pentru masinile vechi. Noua varianta privind taxa auto va fi prezentata, probabil, in sedinta de saptamana viitoare a guvernului, care va avea loc luni, scrie Evenimentul Zilei.

„Raspunsul Comisiei Europene la noua taxa auto este favorabil in cea mai mare parte, iar in prezent se lucreaza la adaptari de ultim moment ale procentelor de crestere a taxei de la o treapta la alta“, au declarat ieri pentru Cotidianul, surse ministeriale.

Noua varianta de taxa a fost redusa comparativ cu propunerea avansata in luna ianuarie. Criteriul principal de calcul se bazeaza insa tot pe emisiile poluante.

"Este pastrat principiul conform caruia pentru o masina noua care polueaza mai mult in timp trebuie achitata o taxa mai mare, aceasta contand insa mai putin deoarece criteriul principal de calcul sunt emisiile poluante, iar valorile sunt in scadere comparativ cu cifrele avansate in luna ianuarie” au declarat surse ministeriale, citate de Ziarul Financiar.

Vosganian a explicat ca al doilea criteriu care se va aplica la calculul taxei vizeaza deprecierea masinii. "De la an la an, deprecierea trebuie sa fie de cel putin 5%. Daca ai o masina euro 4, taxa la masina de sase ani vechime trebuie sa fie cu cel putin 30% mai mica decat la una noua", a explicat ministrul, prin intermediul Wall-Street.

Suma va fi redusa cu 5% pentru fiecare an de vechime al masinii. Reprezentantii Guvernului si cei ai Comisiei Europene au negociat asupra acestei formule, iar expertii europeni au cerut ca taxa sa fie calculata in functie de emisiile de CO2 si pentru masinile Euro 3, informeaza Ziua.

Emisiile de dioxid de carbon vor fi luate in calcul si pentru masinile Euro 3 care au inclus acest indicator in cartea tehnica. Proprietarii masinilor Euro 3 pentru care emisia de CO 2 nu este inclusa in cartea tehnica au doua optiuni. Fie vor opta intre a evalua gradul emisiilor poluante la Registrul Auto Roman, lucru care implica insa cheltuieli suplimentare, sau a accepta impozitarea in functie de celelalte emisii de poluanti.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.