Pretul modelului Solenza variaza intre 3.800 si 5.500 de euro, in functie de motorizare, dotari si numarul de kilometri.

In topul modelelor cu valoare mare la revanzare, alaturi de marca nationala, conduc detasat masinile germane, urmate de cele franceze, italiene, coreene si japoneze. Marcile premium sunt printre favoritele romanilor, insa nici cele populare nu sunt date uitarii.

Piata auto second-hand este caracterizata de o continua evolutie. Exista cateva marci cunoscute care pierd din valoarea de revanzare chiar din prima zi de utilizare, si aici putem enumera marci precum cele coreene, italienesti sau japoneze.

Exista si cateva marci care continua sa fie scumpe chiar si dupa mai bine de 10 ani de folosinta, si aici pot fi enumerate companii de prestigiu precum Mercedes, BMW sau Audi. Uneori aceste masini isi pastreaza o valoare de revanzare crescuta chiar si dupa 20 de ani din momentul lansarii. Nu brandurile premium au reprezentat tinta articolului de fata, ci acele modele care au contat cel mai mult pentru piata de masini second-hand din Romania. Fosta masina nationala continua sa aiba cea mai buna valoare de revanzare dintre toate modelele comercializate in Romania.

Dacia, in aceeasi liga cu Ferrari sau Rolls-Royce
Un model 1410, fabricat in 1991, se vinde la un pret de 1.200 euro. Este inutil sa mai spun ca masina este conceputa in anii ’60 si este cu mult depasita din punct de vedere tehnologic. Acelasi model, dar produs in 2003, are un pret mediu de 2.500 euro.

Interesant este ca acum cinci ani Dacia 1410 se comecializa in magazinele dealerilor la un pret de aproximativ 3.500 dolari, iar acum se vinde cu 2.000 - 2.500 euro. Concluzia este ca, dupa cinci ani de utilizare si un rulaj de 100.000 de km, modelul pitestean are aproximativ aceeasi valoare ca in momentul in care a iesit de pe portile uzinei de la Colibasi. Performanta este atinsa doar de nume de legenda precum Ferrari, Lamborghini, Rolls-Royce sau cele mai exclusiviste modele. Si comparatia nu este chiar deplasata. Ba mai mult, un model fabricat in 2004 poate ajunge sa coste chiar 3.500 de euro, ce-i drept insa foarte rar.

Dacia Solenza repeta isprava "bunicii" 1410, reusind sa fie a doua masina de pe piata, atunci cand vine vorba despre pastrarea valorii la revanzare. Daca o Solenza in varianta de echipare "Europa" costa aproape 4.000 euro atunci cand era noua, in prezent si-a pastrat in mare parte pretul de achizitie. Versiunile cu dotari mai bune, precum "Clima" sau "Scala", ajung chiar si la 5.500 euro.

Cele mai ieftine Dacia Solenza sunt cele galbene, deoarece cumparatorii presupun ca au fost masini folosite pentru taximetrie, deci si un rulaj peste medie. In prezent, pretul unei Dacii Solenza, la mana a doua, este cuprins intre 3.800 si 5.500 de euro.


Despre autor:

Adevarul

Sursa: Adevarul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.