Comisia Europeana permite cresterea cuantumului taxei de prima inmatriculare pentru masinile non-euro si Euro 1, insa cere introducerea criteriului CO2 si pentru masinile Euro 3. Pentru masinile Euro 1 si Euro 2 - unde nu se poate folosi criteriul emisiilor de CO2 - se va lua in calcul catalizatorul, anunta Ziarul.

Introducerea criteriului CO2 si pentru masinile Euro 3 - cele mai numeroase de pe piata autohtona - forteaza reconsiderarea taxei auto. Ieri, ministrul Varujan Vosganian a anuntat ca noua varianta a taxei auto de prima inmatriculare va fi cu 33-40% mai mica fata de cea actuala. “Formula pe care o propunem si care saptamana viitoare va fi prezentata romanilor se incadreaza in legislatia europeana si ea va fi, incepand cu 1 iulie, valabila in Rom?nia. Noi o sa emitem ordonanta de urgenta in care sa se vada raspicat faptul ca banii din aceasta taxa vor fi mai putini decat din actuala taxa”, a declarat Vosganian, citat de Gardianul.

Potrivit Ziua, taxa de prima inmatriculare este subiect de disputa intre presedinte si premier. Seful statului i-a cerut primului-ministru sa o anuleze prin ordonanta de urgenta si sa dispuna restituirea banilor. Seful Guvernului a spus insa ca demersul presedintelui este unul electoral. Deputatii au aprobat recent o motiune depusa de PDL impotriva taxei de prima inmatriculare.

Desi in ultima perioada, s-au sustinut frecvent proteste pentru desfiintarea acestui bir, premierul Calin Popescu-Tariceanu a declarat ieri dupa sedinta de guvern ca va sustine in continuare mentinerea unei taxe de inmatriculare pentru autoturisme. „Taxele nu sunt placute, dar la nivelul Uniunii Europene se considera ca singura parghie eficienta de atingere a acestor obiective de diminuare a poluarii este parghia fiscala“, a declarat Tariceanu, informeaza Evenimentul Zilei.

Proteste in randul transportatorilor
Transportatorii au solicitat modificarea taxelor locale, considerand ca aplicarea acestora in actuala forma constituie o discriminare pentru persoanele juridice care efectueaza transporturi internationale, taxele fiind aproape duble in comparatie cu firmele care fac doar curse nationale.

Citeste si:

Taxe de inmatriculare zero pentru vehiculele Euro 4 si Euro 3, eliminarea platii rovinietei pentru drumurile nationale, dar si modificari ale legislatiei rutiere au fost doar cateva din revendicarile transportatorilor prezentate ieri reprezentantilor Ministerului Transporturilor, informeaza Romania Libera.

„Este vorba despre reducerea acestor cheltuieli care sunt amplificate de starea proasta a infrastructurii. Preturile mari din transport se regasesc in cele din urma in pretul final al respectivelor bunuri”, a declarat pentru Gandul, Romeo Medan, vicepresedinte al Uniunii Nationale a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR).

In urma intalnirii, s-a decis amanarea declansarii grevei generale anuntate inca de la sfarsitul lunii trecute, urmand ca in perioada urmatoare sa fie organizat un grup de lucru pentru a gasi solutii de rezolvare a cererilor.