Statisticile sunt frunizate de Asociatia Berarii Romaniei, care uneste cei mai importanti producatori de bere de pe piata romaneasca. "Desi vanzarile de bere sunt mai mari decat anul trecut, piata inregistreaza o usoara incetinire a ritmului de crestere fata de anii anteriori", a declarat Mihai Ghyka, presedintele asociatiei. Acesta considera ca, valoarea crescanda a pietei se datoreaza investitiilor masive ale producatorilor in promovare, si cresterii nivelului de trai al romanilor, care au inceput sa se orienteze din ce in ce mai mult catre consumul de bere la restaurant, baruri sau terase. "Din datele pe care le detinem, avem premisele necesare sa credem ca piata berii va inregistra in anul 2008 o crestere de cel putin 5%", citeaza Romania Libera.

Desi, piata berii a avansat anul trecut cu 9,6%, la 19,4 milioane hectolitri, ritmul de crestere este inferior celui consemnat in 2006, de 16,4%, potrivit datelor Asociatiei "Berarii Romaniei".

"Cu toate ca volumele vanzarilor au pastrat trendul ascendent, piata inregistreaza o usoara incetinire a ritmului de crestere. In 2006, piata era cu 16,4% mai mare fata de cea din 2005, iar anul trecut cu 9,6% fata de anul precedent", sustine Mihai Ghyka, citat de Ziarul Financiar.

Citeste si:

Potrivit Jurnalul National, anul trecut, un roman a consumat in medie 89 de litri de bere fata de 81 de litri cat a fost consumul in 2006. De asemenea, pentru anul 2008 specialistii in domeniu estimeaza vanzari mai mari cu 5% fata de 2007. “Rezultatele bune le-am obtinut datorita volumului de investitii in publicitate si a cresterii economice in care ne aflam, in care exista obiceiul de «a iesi la bere in oras». De asemenea, anul acesta, campionatul european de fotbal din iunie si vremea buna vor duce la cresterea consumului de bere. Avem premisele necesare ca anul acesta piata sa creasca cu 5% fata de anul trecut”, a declarat Constantin Bratu, director general al Asociatiei Berarii Romaniei (ABR) .

PET-ul se situeaza pe primul loc, fiind preferat de majoritatea romanilor care bea bere. Ambalajul din plastic a cunoscut o temperare a ritmului exploziv de crestere din ultimii ani, ajungand la o cota de piata de 45,6%. In timp ce, berea la sticla a inregistrat o pondere de 40,5%, berea la doza a crescut fata de anul precedent, detinand 10,4% din preferinte. In 2004, aceste cifre erau inversate, suprematia ambalajului fiind detinuta de sticla, care avea o cota de piata de 61,9%, PET-ul, 24,4%, doza, 8%, si draft doar 5,7%. Berea la draft a avut o pondere de 3,5% in 2007, se arata in comunicatul Asociatiei „Berarii Romaniei”. Gandul afirma ca din intregul consum de 19.4 milioane de hectolitri doar 0,18 milioane hectolitri (0,93%) este bere din import.