Producatorul auto Ford nu mai investeste in Romania, daca statul renuntala taxa auto. Anularea taxei ar putea avea efecte si asupra Renault, care isi va transfera o parte din productia din Romania "mai la rasarit".

Ministrul economiei si finantelor, Varujan Vosganian, accentueaza efectele negative pentru industria autohtona de autovehicule, daca Romania ar renunta la mult discutata taxa de prima inmatriculare. El crede ca marile companii din domeniul auto vor evita astfel sa-si deschida capacitati de productie pe piata autohtona, iar cei prezenti deja isi vor muta fabricile.

”In cazul in care Romania renunta la taxa de prima inmatriculare, compania americana Ford nu mai investeste in fabrica de la Craiova, iar Renault isi va tranfera «inspre rasarit» mare parte din productia de la Mioveni”, a spus Varujan Vosganian, citat de Jurnalul National.

Varujan Vosganian a declarat, ieri, ca, in cazul in care Romania renunta la taxa de prima inmatriculare, compania americana Ford nu va mai investi in fabrica de la Craiova, iar Renault isi va transfera "inspre rasarit" mare parte din productia de la Mioveni. „Speram ca in curand vom avea forma finala a ordonantei si Camera Deputatilor sa respinga motiunea pe baza argumentelor prezentate de minister“, citeaza Cotidianul.

El a prognosticat ca dupa anul 2010 in UE vor fi interzise in circulatie masinile mai vechi de 10-12 ani si se vor pune taxe pentru scoaterea lor din uz, de cel putin 200 de euro, iar Romania ar trebui sa aloce cel putin 2-3 miliarde de euro pentru respectarea acestor norme.

Replicile ministrului par mai degraba, argumente pentru sustinerea taxei, decat adevaruri concrete. In conditiile in care, declaratiile de ieri ale oficialului roman vin in contradictie cu pozitiile exprimate de oficialii de la Dacia si Ford. Reprezentantii fabricii de la Mioveni au catalogat, recent, drept total nesatisfacatoare noua varianta de aplicare a taxei de prima inmatriculare.

Triplarea taxei la automobilele noi si reducerea de pana la zece ori pentru automobilele noneuro s-ar putea exprima, potrivit vicepresedintelui Dacia, Constantin Stroe, „in porti total deschise pentru toate automobilele care sunt vecine cu nefunctionalitatea din piata europeana in Romania". De cealalta parte, nici compania Ford nu pare sa fie prea afectata de posibila renuntare la taxa auto. Asta datorita faptului ca aproximativ 80% din productia care ar urma sa fie realizata in Romania va fi destinata exportului, sustine Adevarul.

Potrivit Romania Libera, Ministerul Finantelor a publicat, in urma cu cateva saptamani, proiectul de ordonanta privind modificarea taxei auto si l-a supus dezbaterii publice. Taxa se calculeaza in functie de gradul de poluare a masinii (normele Euro), de capacitatea cilindrica si de vechimea autovehiculului. Potrivit noii grile de taxare, valoarea taxei se va tripla la masinile noi Euro 4, dar va fi de zece ori mai mica pentru masinile Euro 1 cu o vechime de 14-15 ani.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.