Senatorii au trecut peste Comisia Europeana, aproband legea pentru privatizarea Automobile Craiova. La doar o zi dupa ce legea a primit unda verde de la Comisia de privatizare, senatorii s-au grabit sa adopte, in plen, actul normativ. Practic, legea a fost adoptata in absenta unui aviz al Comisiei Europene. Cazul ar putea avea urmari grave. Romania are deja antecedente, anterior fiind deschisa o ancheta pentru a stabili daca se acorda, in acest caz, un ajutor de stat ilegal.

Conditiile in care legea a fost aprobata, nu respecta nici macar minimul politic necesar. Numarul redus de parlamentari prezenti la vot nu pare sa fi fost o piedica. Tabela de vot a indicat 56 de optiuni "pentru", 3 "contra" si 4 abtineri, adica un total de 63 de voturi, cu sase mai putin decat numarul minim necesar pentru desfasurarea sedintei, scrie Romania Libera.

Controversata lege a starnit discutii din cauza avizului care se asteapta de la Bruxelles pe 28 februarie. Carol Dina (PRM) a cerut ca legea sa fie scoasa de pe ordinea de zi. "De ce sa ne grabim, sa nu vedem ce spune Comisia Europeana, SIF Oltenia sau Consiliul Concurentei?", a spus Dina referindu-se la posibilitatea incalcarii normelor Uniunii Europene in domeniul concurentei. Potrivit Ziua, argumentul a fost combatut de catre Sebastian Vladescu, presedintele Comisiei de privatizare a Automobile Craiova, care a spus ca autoritatile sunt optimiste cu privire la verdictul Comisiei Europene.

Pentru a-i convinge pe senatori, ministrul pentru relatia cu parlamentul, Mihai Voicu, accentuat impactul social pozitiv pe care l-ar putea avea adoptarea proiectului de lege. „E vorba despre 3.700 de angajati care asteapta sa se intample ceva cu ei“, a spus Voicu, amintind de cheltuielile de un miliard de euro pe care Ford a promis ca le va face in Romania, anunta Evenimentul Zilei.

Citeste si:

In urma preluarii societatii de catre Ford, se vor construi 300.000 de masini si de motoare pe an, se va dubla numarul de angajati ai Automobile Craiova, se vor crea 30.000 de noi locuri de munca in industriile conexe si se vor cheltui anual in economia romaneasca aproximativ un miliard de euro, relateaza Gandul.

Ford ar trebui sa inceapa procedurile de preluare din martie. In cazul conversiei datoriilor Oltchim in actiuni, opozitia a venit din partea senatorului independent Mihai Tibuleac. Acesta a remarcat ca preluarea de catre stat a pachetului majoritar de actiuni prin intermediul conversiei creantelor poate determina initierea procedurii de infrigement de catre Comisia Europeana, deoarece este un ajutor de stat mascat.