Clientii companiior de tip low-cost trebuie sa scoata din buzunar contravaloarea altor taxe ce au fost introduse de catre operatori inca de la sfarsitul anului trecut.

Astfel, daca pana nu de mult, taxele pentru bagaje erau percepute doar in cazul in care era depasita o anumita greutate, mai nou, fiecare geanta va merge la cala contra unei sume de bani.

In functie de compania cu care zburati, tarifele percepute variaza intre 3 si 7 euro, pentru fiecare bagaj dat la cala. Aceste taxe nu sunt valabile in cazul companiilor traditionale precum Tarom, British Airways sau Air France-KLM, care in pretul biletelor includ si o anumita valoare pentru bagaje.

Valoarea se dubleaza la plata in aeroport

Wizz Air a introdus aceasta taxa inca din octombrie anul trecut, masura fiind pusa in practica pentru a incuraja calatoriile cu cat mai putine bagaje.

"Incepand cu finele lunii octombrie 2007, Wizz Air a inceput taxarea bagajelor imbarcate. Aceasta este de 3 euro pentru fiecare bagaj daca este achitata in momentul rezervarii si de 6 euro daca se achita ulterior, prin intermadiul call-center-ului sau la aeroport", a declarat, pentru "Adevarul", Natasa Kazmer, director de comunicare in cadrul companiei.

Potrivit acesteia, masura are drept scop incurajarea pasagerilor de a calatori cu cat mai putine bagaje pentru a economisi timp si pentru a creste eficienta procesului de ckeck-in. In cazul Easy-jet, fiecare bagaj la cala de maximum 20 de kilograme este taxat cu 5,99 de euro. "Aceasta valoare este achitata in momentul rezervarii biletului de avion.


Daca, la momentul imbarcarii, pasagerul mai are si alte genti in afara de cea achitata deja, va plati 12 euro pentru fiecare bagaj suplimentar", a precizat Peter Voets, marketing manager al companiei. Ceva mai scumpi sunt italienii de la My Air. Acestia au introdus aceasta taxa inca de la sfarsitul anului trecut.

Citeste si:

Astfel, in varianta achitarii on-line, taxa este de 7 euro pentru fiecare bagaj, in timp ce daca sunteti mai delasatori si lasati aceasta sarcina pentru plata in aeroport, va veti trezi ca la ckec-in va trebui sa achitati o suma dubla. In schimb, a fost majorata greutatea maxima pentru care nu se plateste contravaloarea pe kilogram.

Astfel, pentru un bagaj de 18 kilograme, taxa perceputa este de 7 euro, in timp ce pentru acela care depaseste aceasta cantitate va fi taxat fiecare kilogram suplimentar cu 10 euro. Singura companie low-cost care nu taxeaza bagajele la cala este Blue Air.

"Compania Blue Air nu intentioneaza sa introduca taxe suplimentare pentru bagaje. In prezent, Blue Air permite fiecarui pasager transportarea unui bagaj de mana de maximum 7 kg si a doua bagaje de cala cu greutate totala de 25 kg. Excedentul de bagaj se taxeaza cu 6 euro/kg", a declarat Florentina Ivan, director de marketing al companiei Blue Air.

Taxa nu asigura ajungerea bagajelor la destinatie

Introducerea acestei masuri necesita insa si o anticipare a numarului de bagaje pe care il luati cu dvs. Pentru ca, in caz contrar, orice bagaj in plus va fi luat la cala contra unei sume duble. Necesitatea implementarii acestui sistem este justificata de operatori prin normele de securitate impuse de Uniunea Europeana, norme de securitate insa care nu au nimic de-a face cu siguranta bagajului.

"Noua taxa este in concordanta cu noile norme de securitate impuse de UE si a fost introdusa pentru ca pasagerii sa nu mai dea bagajele altor prieteni cu care zboara pentru a nu fi taxati suplimentar", a precizat, pentru "Adevarul" Alina Rus, director My Air.

Achitarea acestei taxe nu va protejeaza insa bagajele de eventuale pierderi. Potrivit Alinei Rus, noua taxa nu are nimic de-a face cu riscul de a ajunge la destinatie fara bagaje. Taxa perceputa pentru fiecare bagaj la cala este specifica doar companiilor de tip low-cost. Alexandru Dobrescu, director al companiei Air France-KLM, a precizat ca aceste taxe nu sunt si nu vor fi introduse de compania Air France-KLM.