Topul Excelentei in Afaceri, organizat de Camera de Comert si Industrie a Romaniei (CCIR), este un eveniment de referinta pentru mediul de afaceri autohton. Acest top se constituie intr-un adevarat barometru de apreciere a dinamicii economiei romanesti in anul 2006.

Organizat in parteneriat cu camerele teritoriale, Topul Excelentei in Afaceri este evenimentul de gen cu maxima reprezentativitate pentru intregul mediu de afaceri romanesc. Premiantii sunt companii de dimensiuni diferite, din toate judetele Romaniei si acopera intreaga arie de activitati economice.
Din cifra totala de 564.456 de companii care au depus bilantul contabil pentru anul 2006, doar 10% au corespuns criteriilor de admisibilitate pentru Topul Excelentei in Afaceri.

Prezenta in top a IMM-urilor intr-o proportie de 74% releva performantele notabile ale acestui sector.
Metodologia de departajare a concurentilor la un loc in Topul Excelentei in Afaceri a luat in calcul toate criteriile de eficienta din desfasurarea unui business: cifra de afaceri neta, profitul din exploatare, rata profitului, eficienta utilizarii resurselor umane, efortul de dezvoltare, eficienta utilizarii capitalului angajat.
In plus, pentru a incuraja insusirea unui sistem de calitate in acord cu exigentele pietei unice, CCIR a acordat o prima de 10% la punctajul total firmelor care au implementat un sistem de management al calitatii celor care poseda certificat de mediu, valabil in anul 2006, acordat de un organism de certificare, si celor care au certificate de conformitate a produselor, acordate de organisme acreditate.

Citeste si:

Topul arata, o data in plus, care sunt actorii cu greutate ce activeaza pe piata romaneasca. Companiile laureate reprezinta o proportie de doar 0,27% din numarul total al societatilor din Romania, dar genereaza mai mult de un sfert (27%) din cifra de afaceri a Romaniei. Totodata, ele ofera locuri de munca pentru 12% din numarul salariatilor de la nivel national.

„Desi cifrele sunt mai mult decat graitoare in ceea ce priveste eficienta acestor companii, rezultatele financiare nu au fost unicele criterii in functie de care am ales premiantii. Sunt excluse din start companiile care au avut incidente comerciale sau care inregistreaza datorii la bugetele publice. Topul implica un grad ridicat de complexitate, deoarece ia in calcul atat criterii de performanta, cat si de etica in afaceri. De altfel, misiunea noastra, a sistemului cameral, este de a evidentia deopotriva rezultatele financiare, performanta manageriala si un comportament ireprosabil in afaceri”, ne-a declarat Thomas Kleininger, directorul de comunicare al CCIR.