Regiile de publicitate sunt „surorile" mai mici (ca varsta) ale agentiilor de media. Daca acestea din urma muncesc pe bugetele clientilor publicitari, regiile trudesc pentru suporturile media: tv, presa, radio. Altfel spus, regiile se angajeaza fata companiile de media sa le aduca, la preturi bune, cat mai multe reclame.
Piata autohtona a regiilor de publicitate s-a „aglomerat" in ultimii doi ani. Activitatea acestor firme, constand in vanzarea de spatiu publicitar, a luat amploare, extinzandu-se pe aproape toate tipurile de media, inclusiv internet, indoor, outdoor.

Desi s-ar spune ca piata regiilor de publicitate este in continua crestere, proportional cu dezvoltarea suporturilor media, Catalin Sandulache, Managing Partner Splendid Media, considera ca acesta piata este ocupata: „In ultimul timp asistam la un fenomen de consolidare a grupurilor de media din Romania, ceea ce limiteaza aria de actiune a regiilor de publicitate.


In acest context, nu cred ca mai exista loc pentru alte regii de publicitate, avand deja peste sapte regii prezente, cu exceptia celor care se nasc in interiorul grupurilor de media, cum este C.L.I.R. Media, regia grupului Intact". Splendid Media are in portofoliu „cel mai ravnit client": Societatea Romana de Televiziune (SRTV).

De cealalta parte, Liviu Bostan, Managing Partner New Line Media, crede ca pe piata regiilor „este o mare nevoie de echipe calificate in forta de vanzare de spatiu publicitar".

Citeste si:

Silviu Ispas, directorul general al ARBOmedia, considera ca intotdeauna este loc pe piata „pentru toata lumea", acesta fiind un lucru benefic atat pentru „mandate" (companiile ale caror spatii publicitare sunt vandute), cat si pentru clientii care cumpara aceste spatii.

„Din ce in ce mai multe 'mandate>> considera ca este mai eficient sa se alature unei regii de vanzari si, in acest moment, constatam ca exista mai multi factori care converg catre ideea ca piata regiilor media abia incepe sa-si scrie istoria", spune Ispas.