Pentru 10 zile, SIAB 2007 ar fi trebuit sa fie punctul de referinta pentru industria auto si pasionatii acesteia, scopul principal al evenimentului fiind schimbul de informatii intre clienti si producatori. Insa deficientele organizatorice au facut ca salonul auto sa devina un eveniment cu iz balcanic.
Aglomeratie, nervi, locuri de parcare limitate si scumpe, acces greoi, WC-uri insalubre, caldura insuportabila in corturi, si foarte mult timp pierdut. Cam asa poate fi caracterizata a sasea editie a Salonului International Auto Bucuresti. Prin unele state mai dezvoltate, un salon auto este conceput strict pentru ca producatorii sa isi poata etala diversele modele, iar clientii sa vina in contact cu masina la care, nu doar viseaza, ci doreste s-o si cumpere.

Chestia cu achizitionatul masinii nu se intampla exact la salonul auto. Insa cum SIAB 2007 se desfasoara in Romania, influentele trebuiau sa capete iz mioritic, asa ca importatorii s-au pus pe oferte speciale, care sa atraga cat mai multi clienti. Oricum, cei care au avut rabdarea necesara sa se deplaseze pana in Otopeni, nu erau hotarati ce marca ori model isi doresc.

Majoritatea vizitatorilor vor doar sa prospecteze piata, in vederea achizitionarii ulterioare a unui automobil, nu se stie care. Printre romanii de rand, am gasit sambata si oameni de afaceri de succes, care, evident, au avut prioritate in achizitionarea de masini.

Toti vor masina, insa nu sunt decisi care anume model

Nu doar VIP-urile au fost interesate de masini, ci si romanii de rand, si asta s-a vazut in contractele de vanzare deja incheiate de multi dintre importatorii cu stand la SIAB. Mitsubishi Romania a vandut in primele doua zile peste 25 de masini, si spera ca pana la sfarsitul expozitiei sa incheie 150 de contracte de vanzare. Si Hyundai sta binisor la vanzari, avand incheiate 40 de contracte, in doua zile, si un target de 200-250 de unitati, pana se termina SIAB.

Importatorul Kia este ceva mai rezervat, si are o tinta de numai 100 de unitati, din care a incheiat deja 28 de contracte. Si marci premium precum Jaguar sau Range Rover au sperante de vanzari destul de ridicate cu ocazia salonului, importatorul fiind convins ca va comercializa peste 100 de bucati din cele doua marci.

Citeste si:

Daca la majoritatea importatorilor se practica reduceri, iar SIAB este un mijloc de crestere a vanzarilor, reprezentantii Porsche Romania sau Autoitalia au declarat ca SIAB 2007 este un show in care clientul face cunostinta cu oferta constructorilor, si atat. Si chiar asa ar trebui sa fie, pentru ca la saloane auto, precum cele de la Frankfurt, Paris ori Geneva, clientii vin, se informeaza, iar comanda se face ulterior, la dealer, nu pe loc, la stand, cum de atatia ani se practica pe la noi.

Cei doi importatori nu si-au prea respectat promisiunea, pentru ca multe dintre modelele expuse erau deja cu biletul "vandut" aplicat pe parbriz. Un aer aparte, foarte rarefiat, "a la Monte Carlo", l-am simtit la cele doua standuri unde sunt expuse modele de top, Porsche, Lamborghini si Bentley.

Aici, vizitatorul de rand, cel care doar viseaza la astfel de modele, trebuie sa se multumeasca doar cu o amarata de poza, si aia de slaba calitate, facuta de la distanta. Am intrebat un oficial al importatorului, de ce nu sunt deschise publicului larg cele doua standuri, si mi s-a raspuns foarte sec: "asta e politica firmei"! Pai, domnilor care vindeti Porsche, daca tot aveti astfel de criterii de eligibilitate, de ce ati mai expus aceste modele la SIAB, un eveniment destinat tuturor, chiar si celor ajuta la prsoperitatea grupului, atunci cand cumpara Skoda sau Volkswagen.

Oricum, aveti unde sa va duceti daca nu sunteti pasionat de bolizi destinati latifundiarilor sau finantatorilor.