Baza de date si sistemul informatic la Pilonul II exista, mai este necesara doar baza legala.Casa Nationala de Pensii ar avea nevoie de cel putin 300-400 de angajati in plus pentru virarea contributiilor.

Pe piata pensiilor private obligatorii (Pilonul II) au fost autorizate pana in prezent 13 fonduri si 14 administratori, Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP) avand de analizat, in urmatoarele saptamani, dosarele depuse spre autorizare pentru 3-4 fonduri de pensii private obligatorii. "Credem ca 16-17 fonduri de pensii private obligatorii vor asigura conditiile necesare unui cadru concurential sanatos", a spus presedintele institutiei, Mircea Oancea. El a amintit ca luni, 17 septembrie, va incepe campania de aderare la fondurile de pensii private obligatorii.

Baza legala, in constructie
Oancea a mai spus ca institutia va prezenta un proiect de act normativ prin care se va urmari cresterea rolului Casei Nationale de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale in evidentierea si transferul contributiilor salariatilor in conturile care vor fi administrate de companiile de profil.
Baza de date si sistemul informatic pentru colectarea contributiilor la fondurile de pensii private obligatorii (Pilonul II) exista, dar mai este necesara doar baza legala, a spus Mircea Oancea.
"Este nevoie de o modificare legislativa, care va fi promovata in perioada urmatoare si va clarifica rolul fiecarei institutii in acest proces", a spus Oancea, adaugand ca s-a ajuns la un acord cu Ministerul Economiei si Finantelor si cu Casa Nationala de Pensii si alte Drepturi de Asigurari Sociale (CNPAS), al carei rol va creste foarte mult.

Problema principala, coordonarea institutiilor
Presedintele CSSPP a explicat ca Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) nu va strange nici un ban, ci va controla plata contributiilor, iar banii participantilor se duc in conturi la Trezorerie. CNPAS va primi listele de la angajatori cu contributiile individuale de asigurari sociale ale angajatilor. Termenul de plata a contributiilor de catre angajatori se va modifica de la data de 25 a fiecarei luni la data de 20 si vor fi confruntate datele transmise de angajatori catre CNPAS cu banii care intra in Trezorerie.
"Solutia care s-a gasit este sa nu mai intereseze cati bani s-au incasat, ci sa se calculeze procentajul de doi la suta pe baza datelor informative de la angajator si sa fie virat la fondurile de pensii, urmand ca ANAF sa controleze plata efectiva a contributiilor", a aratat presedintele CSSPP. Oancea a mai spus ca singura problema in procesul de colectare a contributiilor va fi coordonarea intre institutii si existenta unor reguli clare. De asemenea, CNPAS ar avea nevoie de cel putin 300-400 de angajati in plus pentru gestionarea acestui proces, in opinia presedintelui CSSPP.