Benzinariile Petrom merg mai bine pe mina privatilor

Petrom vrea sa-si concesioneze, pina la sfirsitul anului, toate statiile de vinzare a carburantilor din Romania in scopul eficientizarii costurilor si imbunatatirii imaginii companiei, a declarat Mariana Gheorghe, director general executiv al societatii. Potrivit acesteia, rezultatele celor 398 de benzinarii care functioneaza deja in regim Full Agency (management acordat unei firme sau persoane fizice) sint incurajatoare si sustin obiectivul companiei de a le concesiona pe toate cele ramase. Astfel, vinzarile de produse petroliere si de produse de magazin in aceste statii sint mai mari cu 10%, respectiv 25% decit in cele administrate de Petrom. „Totodata, rezultatele sondajelor de opinie si reactia clientilor arata ca benzinaria Petrom in regim de franciza beneficiaza de o calitate superioara a serviciilor“, precizeaza Dan Pazara, director de comunicare al grupului.

Conceptul Full-Agency a fost introdus de Petrom in urma cu doi ani. Printre cerintele Petrom de la administratorii unei statii Petrom se numara studii minime liceale, experienta in retail si un spirit intreprinzator. Un criteriu important este bonitatea celui interesat, acesta trebuind sa faca dovada detinerii unor resurse financiare intre 15.000 si 30.000 de euro. Angajatii Petrom care doresc sa devina administratori de benzinarie trebuie sa detina numai jumatate din aceasta suma. Clauzele contractului cu administratorul benzinariei sint confindentiale si difera in functie de mai multi factori, precum vadul comercial ori regiunea geografica.

Petrom detine un numar total de 463 de statii in Romania, dintre care 398 sint in sistem Full-Agency. Inca 32 de statii sint in prezent in constructie.