Cum au mizat operatorii low-cost pe reduceri in aceasta vara Majoritatea companiilor aeriene au scos pe piata, pentru sezonul estival, oferte promotionale, pasagerii avand de platit de multe ori doar taxele de aeroport. Cele mai multe companii au incercat astfel sa-si fidelizeze clientii, in timp ce altele au incercat sa profite de faptul ca din ce in ce mai multi romani prefera sa-si petreaca vacantele in strainatate. Romanii au ales ca destinatii Statele Unite ale Amercii, Scandinavia, Tarile Baltice, China, Japonia, India, Germania, Portugalia si Italia.

Dealtfel, reprezentantii Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT) estimau la inceputul sezonului estival ca mai mult de 200.000 de turisti romani vor merge in Grecia, iar urmatoarele destinatii ca preferinte sunt Turcia, cu circa 60.000 de turisti, Spania, cu 30.000 si Tunisia, unde se preconizeaza ca vor merge in jur de 20.000 de romani. Aceleasi surse declarau, la mijlocul lunii iunie, ca zborurile la cursele charter pentru vacantele externe au inregistrat o crestere de circa 70 % fata de 2006 ajungand la aproximativ 1.600 pentru aceasta vara.

Directorul general pe Romania al companiei finlandeze Finnair, Catalina Moga, a declarat, citat de NewsIn, ca pentru perioada estivala au fost scoase la vanzare bilete de avion catre Scandinavia si Tarile Baltice la pretul de 180 euro, la care s-au adaugat taxele de aeroport, tariful ajungand astfel la aproximativ 300 euro. "Gradul de ocupare a curselor a fost de 100%, mai ales in cazul curselor catre Scandinavia, China, Japonia si India", a explicat directorul. Compania finlandeza Finnair opereaza curse de pe aeroportul international Henri Coanda Bucuresti catre Helsinki de unde se va face legatura cu Asia si America, cu aeonavele de tip Embraer si Airbus.