Mai exact, valoarea totala a tranzactiilor a fost de 358 milioane RON, peste 111 milioane euro. La anuntul referitor la preluarea companiei Kandia de catre Cadbury, raspunsul investitorilor pe piata de capital nu s-a lasat asteptat. Ieri, pretul actiunilor societatii au avansat cu 15%, maximul admis in sistemul de tranzactionare al Bursei de Valori Bucu-resti (BVB).

In plus, la finalul sedintei, lichiditatea inregistrata in intreaga piata a reprezentat rulajul maxim, pentru o singura zi, inregistrat de BVB de la reinfiintare. Mai exact, valoarea totala a tranzactiilor de ieri a fost de 358 milioane RON, peste 89% din aceasta suma reprezentind transferul participatiei de 112,5 milioane de titluri Kandia pe piata Deal.

Anterior, schimburile cu titluri Kandia au fost oprite de la tranzactionare din cauza anuntului de preluare, la ora 10,35 si reintroduse pe piata la 12,42. Compania a deschis la un pret de tranzactionare de 3,41 RON/actiune, ajungind in timp destul de scurt la un maxim de 3,91 RON/actiune, ceea ce a insemnat un avans al pretului de 14,6%. Kandia Excelent a fost, ieri, cel mai cautat emitent din piata, cu un numar de 361 de tranzactii.

Valoarea totala inregistrata la sfirsitul sedintei a fost de peste 1,7 milioane de RON, compania situindu-se pe locul sapte din acest punct de vedere. Volumul total al actiunilor a fost de 471.000 de titluri. In final, variatia de pret a actiunilor a fost de 8,82% la o valoare medie de 3,77 RON/titlu. Pentru valoarea de piata a companiei, variatia de 8,82% a pretului actiunilor a insemnat un cistig de peste 30 milioane de euro. Compania este listata la Categoria II a BVB, de la inceputul anului pretul actiunilor crescind de aproape patru ori, fiind cel mai profitabil plasament de la bursa.

Axa Bucuresti -Timisoara

Citeste si:

Cine este Kandia? Un brand cu puternice rezonante printre romani. Dar, putini stiu ca brandul de ciocolata Kandia exista de mai putin de patru ani (mai precis din noiembrie 2003). Cu toate acestea, romanii, indiferent de virsta, au senzatia ca maninca ciocolata Kandia de cind lumea. Si totusi, de unde toata aceasta "confuzie"? Brandul Kandia isi are originile in numele unei fabrici de ciocolata din Timisoara fondata in anul 1890. Incepind cu 1917, fabrica este denumita Kandia la fel cu ciocolata pe care o producea.

Din acel an, ciocolata Kandia a hranit generatii intregi de romani, scriindu-si istoria si in capitalismul antebelic si in comunism, dar in capitalismul postrevolutionar. In Bucuresti, o alta fabrica de dulciuri devenea din ce in ce mai cunoscuta incepind din vremea comunismului - Fabrica de Produse Zaharoase Bucuresti. Fabrica ce, odata cu anul 1991 isi schimba numele in Excelent, devenind unul dintre cei mai puternici producatori de dulciuri din Romania. Excelent a fost preluata acum citiva ani de la stat de fondul Axis, in spatele caruia se afla omul de afaceri Fathi Taher.

Conform informatiilor vehiculate pe piata anul trecut, Taher ar fi vindut controlul fondul Axis grupului austriac Meinl. Acum, vorbim deja despre un gigant de ciocolata mai ales dupa ce cei mai cunoscuti producatori de dulciuri din Romania - Kandia si Excelent - au hotarit sa se uneasca. Astazi, Kandia-Excelent a devenit unul dintre cele mai cunoscute branduri 100% romanesti. In privinta ciocolatei "Poiana" acesta este cel mai cunoscut brand de ciocolata din Romania, avind ca slogan publicitar "Ciocolata cu dragoste". Si acum si cu foarte multi bani.

Cadbury Schweppes - cota de piata de 10%

Asadar, Kandia-Excelent a devenit parte din Cadbury Schweppes, cea mai mare companie producatoare de dulciuri din lume. Cadbury Schweppes realizeaza aproximativ 10% din vinzarile totale de dulciuri de pe piata mondiala, atit pe categoriile de ciocolata, bomboane dar si guma de mestecat. In privinta Kandia-Excelent aceasta a finalizat, la 1 iunie, procedurile de achizitie a liniei de produse zaharoase a Kraft Foods, tranzactia vizind diferite echipamente si marcile de produse zaharoase Silvana si Sugus, pentru care compania a anuntat anterior ca va plati pina la zece milioane euro. Producatorul roman de ciocolata a inregistrat in primul trimestru din 2007 venituri totale de 44,3 milioane lei, in crestere cu 50,7% comparativ cu aceeasi perioada din 2006, si un profit net de 6,5 milioane lei, de cinci ori mai mare.