Companiile cheltuiesc timp si bani pentru a intelege ce vor angajatii lor. insa, de multe ori, managerii nu tin cont de trairile emotionale ale salariatilor. Studiile de piata arata ca neimplicarea afectiva la locul de munca poate genera pierderi pentru firme.

Un sondaj Gallup arata ca majoritatea organizatiilor si companiilor se lupta cu neimplicarea angajatilor in activitatile pe care acestia le presteaza. in urma intervievarii a peste 700.000 de salariati, a reiesit faptul ca circa 70% din acestia sunt neimplicati in munca pe care o presteaza.

Mai mult, pe masura ce stau un timp mai indelungat intr-o organizatie, oamenii devin mai putin implicati emotional, mai blazati. "Performanta in afaceri se poate obtine pe foarte multe cai. Calea de crestere constanta a valorii actiunilor este determinata de majorarea profitului real, sporit de existenta clientilor fideli. Angajatii implicati emotional determina fidelizarea clientului", este de parere Valentina Sandu, asociate partner la Gallup Consulting.

Citeste si:

Un bun manager poate gestiona implicarea fortei de munca

Cercetarile Gallup au evidentiat costuri considerabile generate de neimplicarea sentimentala a angajatilor de care managerii nu tin cont. Studiile arata ca angajatii implicati emotional sunt mult mai productivi, profitabili, siguri si creeaza relatii stabile cu clientii. "Atunci cand angajatii folosesc talentele lor naturale se genereaza imediat si constant plusvaloare. Ei construiesc o noua valoare, reusesc sa stabileasca legaturi emotionale intre ei si clienti", a precizat Valentina Sandu. Conform cercetarilor Gallup, clientii implicati 100% emotional au in aport crescut in realizarea tintelor de profitabilitate, cifra de afaceri si dezvoltarea relatiilor cu partenerii si clientii.

Pentru canalizarea eforturilor in directia implicarii emotionale a angajatilor, companiile au nevoie de monitorizarea tuturor salariatilor, prin masurarea rezultatelor performantelor lor locale. Este necesar ca fiecare angajat sa inteleaga ce indicatori vor fi utilizati pentru a fi evaluat succesul, explica James K. Harter, cercetator-sef Gallup Organization, in domeniul practicilor de management la locul de munca.