Un studiu al companiei de consultanta, Metromind, realizat in perioada februarie-martie 2007, arata ca businessurile romanesti fac pasi timizi spre adoptarea mediului on-line in procesele de marketing. Prezenta lor in mediul on-line este redusa si rudimentara, pe de o parte din cauza ofertei insuficiente a agentiilor de web-design de pe piata, iar pe de alta parte din cauza lipsei unei culturi web la nivelul mediului de afaceri romanesc.

Lipsa de resurse financiare este unul dintre principalele motive pentru care micile companii nu isi promoveaza afacerile prin instrumente de marketing traditionale sau moderne, insa lipsa de informare cu privire la costurile mult mai scazute implicate de promovarea pe internet este, de asemenea, o cauza importanta, dupa cum arata studiul. Astfel, datele Metromind arata ca 43% din companiile participante la sondaj nu si-au promovat deloc afacerile, in timp ce tot 43% au declarat ca nu au folosit instrumente traditionale de marketing, dar si-au informat toate cunostintele si prietenii despre afacerea lor.

Internetul, vital pentru marketingul secolului 21

Citeste si:

in Romania, desi mediul de afaceri percepe internetul ca fiind vital pentru marketingul secolului 21 si cel putin necesar in cadrul strategiei de marketing a oricarei firme, totusi 93% din participantii la sondaj au declarat ca functia principala a site-ului web al unei companii este cea de informare si numai secundar se intrevede o functie de atragere si generare de clienti.

De asemenea, perceptia generala (90% din cei chestionati) este ca, desi nu va deveni omnipotent, rolul internetului va creste semnificativ pentru orice tip de afacere. in ciuda acestui fapt, studiul arata ca perceptia oamenilor de afaceri romani asupra beneficiilor webului nu se traduce decat prin accesarea unor elemente punctuale ale prezentei pe internet, si mai putin printr-o strategie on-line consistenta.