"Cotidianul" a luat legatura cu citiva reprezentanti BRD, Greenpeace, Ubisoft, Asociatia Pro Democratia, Headvertising si DDB, propunindu-le o discutie despre sediile (centrale) ale acestora.

Bancheri versus publicitari

Sediul unei companii se opinteste, prima data, la nivel financiar. Secretarul general al BRD, Adela Pascu, ne dezvaluie pretul achizitionarii "la cheie" a sediului central BRD, din zona Pietei Victoriei, "proiectat pentru aproxi-mativ 1.000 de persoane": 50 de milioane de euro. Turnul BRD "dispune de parcare subterana, de bucatarie si restaurant, cabinet medical, amfiteatru si agentie bancara pentru personal", ne spune Adela Pascu. "Preturile corecte - comparativ cu banii pe care ii face o firma care nu exporta petrol si isi plateste si darile la stat - iti ofera doar sedii rapciugoase si complet lipsite de orice bruma de stil. Iar lucrurile mai civilizate vin la preturi realmente salbatice", spune insa Serban Alexandrescu, directorul de creatie al agentiei de publicitate Headvertising, care isi are sediul intr-o vila antebelica pe Splaiul Independentei.


"Deja nu ne mai incape si, oricum, vilele sint gindite pentru locuit, nu pentru muncit. Iar constructiile moderne - Dumnezeu cu mila. In cel mai bun caz, te vor transforma intr-o companie anonima vizual, care va arata exact ca vecinii ei de palier din respectivul «business park». Bineinteles, la niste preturi care te vor face sa scuipi singe".

Citeste si:

Parcarea e un atu

Din aceeasi parte a breslei, agentia de publicitate DDB se mindreste cu "o curte generoasa, in spatele vilei, cu beer garden si loc de gratar, in care nu de putine ori au loc petreceri informale pentru angajati sau pentru clienti, plus camera rezervata mesei de prinz, o alta organizata special pentru fumat, trei sali de meeting intern si inca doua de meeting corporate, cu decorare jucausa, in culori calde si inspiring", dupa cum spune directorul general al firmei, Adina Sorescu. Nici specialistii in calculatoare nu o duc prea rau la locul de munca. Diana Harea, directorul executiv Ubisoft, se lauda mai ales cu parcarea de 50 de locuri, dar si cu "spatiul de relaxare, o sala de fitness de aproximativ 900 mp si o cafeteria pentru 100 de locuri".

Laura Radulescu, coordonatorul de relatii publice al ONG-ului APD, precizeaza ca "sediul are doua bai unisex, un balcon (care este si spatiul unde se fumeaza) si avem acces la o bucatarie pe care o impartim cu o alta organizatie. In plus, avem si o sala de sedinte, pe care o folosim pentru sarbatorirea diferitelor evenimente importante pentru echipa". Mai modesti, cei de la Greenpeace dispun de "bucatarie dotata cu toate facilitatile, atit pentru angajati, cit si pentru vizitatori, loc de fumat, bai unisex, spatiu mai mare pentru intilniri, precum si spatiu mai mic pentru intilniri", adauga purtatorul lor de cuvint, Anamaria Bogdan. Serban Alexandrescu sustine ca viitorul sediu Headvertising "va fi altceva. Fie si numai datorita faptului ca in aceeasi incinta vor fi si galerii de expozitii, un fel de «Amsterdam», un club, sali de conferinte - sau mai pe scurt foarte, foarte multe spatii multifunctionale".