CFR Marfa ar putea fi scoasa la privatizare pana la sfarsitul acestui an dupa ce va rascumpara anticipat, in toamna, euroobligatiunile emise in urma cu cinci ani, in suma de 120 milioane euro, au declarat surse din Ministerul Transporturilor. "Anuntul pentru privatizarea CFR Marfa va fi publicat in acest an numai dupa ce va fi finalizata emisiunea de euroobligatiuni lansata in urma cu cinci ani, in suma de 120 milioane euro", au afirmat sursele citate.


Potrivit Mediafax, titlurile, care au o dobanda de 10,5% pe an, sunt scadente la 10 decembrie 2007. Potrivit surselor, compania intentioneaza sa rascumpere euroobligatiunile anticipat, cel mai tarziu in luna octombrie, astfel incat pana la finele anului sa poata fi publicat anuntul de privatizare. "In cazul in care compania va fi scoasa la privatizare inainte de rascumpararea obligatiunilor, procesul va fi ingreunat, pentru ca CFR Marfa este obligata sa-i informeze in prealabil pe detinatorii titlurilor", au adaugat sursele. Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, a declarat luni ca exista foarte multe intarzieri in indeplinirea programului de guvernare, un exemplu in acest sens fiind procedura de privatizare a CFR Marfa.

Orban a mentionat ca mare parte din intarzieri au fost produse, in special, in perioada in care la conducerea institutiei se afla democratul Gheorghe Dobre. Agentiile de rating au revizuit in sens negativ ratingul CFR Marfa in august 2006, avand in vedere probabilitatea reducerii sprijinului direct al statului pentru companie ca urmare a aderarii Romaniei la UE. De asemenea, agentiile financiare si-au aratat ingrijorarea fata de capacitatea CFR Marfa de a rascumpara obligatiunile. Guvernul a aratat in 2005, in strategia pe termen lung a sectorului feroviar, ca o eventuala privatizare a CFR Marfa in conditiile de piata de la acea vreme ar permite obtinerea unui pret de vanzare foarte bun si ar atrage investitori straini importanti.