Primele zece piete ca valoare a vanzarilor din comertul cu amanuntul au cumulat, la finele anului 2006, vanzari de peste 10,6 miliarde de lei (peste 3 miliarde de euro), in crestere cu 23% fata de anul anterior, potrivit unui studiu realizat de ACNielsen Romania.

O radiografie a vanzarilor de bunuri de larg consum din comertul cu amanuntul arata stilul "sanatos" de viata al romanilor, in cursul anului trecut. Dintr-un total de 120 de categorii de bunuri de consum auditate, pe primele trei locuri in topul celor mai vandute bunuri de larg consum figureaza tigarile, berea si bauturile racoritoare. Pe urmatoarele locuri in top zece s-au situat mezelurile, apa minerala, detergentii, cafeaua, ciocolata, bauturile racoritoare naturale (necarbonatate) si iaurtul. Clasamentul a fost intocmit in functie de valoarea vanzarilor, luand in considerare doar canalul de retail, fara a tine cont de vanzarile in sistemul HoReCa (hoteluri, restaurante, cafenele).

Piata tigaretelor ocupa prima pozitie in top

Citeste si:

Piata bunurilor de larg consum a consemnat in ultimii ani cel mai mare ritm de crestere, cu un varf al vanzarilor inregistrat in anul 2005, fapt ce se poate explica prin expansiunea fara precedent a formelor moderne de comert, a diversificarii ofertei existente pe piata si a emanciparii gusturilor consumatorilor, precum si prin cresterea puterii de cumparare a populatiei, a accesului facil la creditul de consum si a intrarilor de valuta in tara din partea romanilor care lucreaza in strainatate.

In acest context, exista segmente de piata care au inregistrat un boom in vanzari in ultimii ani, desi, in perioada anterioara, acestea s-au caracterizat printr-un consum destul de redus. Aceste tendinte au atras schimbari importante in piata bunurilor de larg consum. Clasamentul intocmit anual de ACNielsen indica ca principale schimbari la nivelul anului 2006, fata de 2005, atat cresterea in valoare a pietei, cat si schimbari in ierarhia primelor zece piete.

Astfel, piata bauturilor alcoolice, care s-a situat, in anul 2005, pe pozitia a zecea din punct de vedere a valorii vanzarilor, a pierdut procente importante in 2006, fiind devansata de piata iaurturilor. De asemenea, topul intocmit pe baza valorii vanzarilor include, in 2006, o categorie noua, respectiv cea a bauturilor racoritoare necarbonatate, care isi adjudeca pozitia a noua, in timp ce in anul anterior acest loc a fost ocupat de categoria mezeluri (carnati).