Finansbank isi schimba astazi numele in Credit Europe Bank, in cadrul unui proces de reorganizare a Grupului FIBA International Holding NV din Turcia. Rebranding-ul nu va aduce, insa, si o schimbare de atitudine. Strategia bancii va ramane aceeasi, construita in vederea atingerii obiectivelor prestabilite. "Schimbarea denumirii bancii nu este o schimbare de fond, structural suntem aceiasi, in consecinta nu vor exista schimbari de atitudine", ne-a declarat Omer Tetik, vicepresedintele Finansbank Romania.

Finansbank isi propune sa isi mentina caracterul de institutie financiara universala. Totodata, pentru acest an, banca are ca obiectiv cresterea cotelor de piata pentru produsele financiare specifice, dar si sa se numere printre primele trei companii pe segmentul produselor si serviciilor financiare de retail. "Banca va actiona pentru cresterea cotelor de piata actuale de 15% pentru produse financiare specifice, cum ar fi cartile de credit sau reteaua POS", a precizat Tetik.

Cota de piata a bancii este, in momentul actual, de 1,4% dupa marimea activelor, peste 10% pe piata cardurilor de credit si peste 4% pe trade finance.

Obiectivul bancii - printre primele zece

Intrebat cum crede ca va evolua piata bancara romaneasca si cum doreste sa se pozitioneze Credit Europe Bank pe aceasta, vicepresedintele Finansbank a apreciat ca "piata bancara din Romania va cunoaste o usoara scadere a ritmului de dezvoltare, insa obiectivul companiei pentru urmatorii doi ani este de a se numara printre primele zece institutii financiare de pe piata locala". La sfarsitul anului trecut, Finansbank se situa in topul bancilor dupa valoarea activelor, realizat de Banca Nationala a Romaniei, pe pozitia a saisprezecea, inregistrand o cota de piata de 1,4% si un total al activelor in valoare de 704 milioane de euro.

"Credit Europe Bank se pozitioneaza ca o banca internationala, parte din Grupul FIBA, cu peste sapte ani de experienta pe piata locala si 20 de ani de experienta in Europa, o banca mai aproape de clienti, care ofera produse si servicii inovatoare", ne-a marturisit vicepresedintele bancii.

In ceea ce priveste strategia viitoare a bancii, punctele-cheie vor viza atat segmentul corporate, cat si cel de retail si intreprinderi mici si mijlocii. "Estimam o crestere atat pe segmentul corporate, cat si pe cel de retail si IMM", ne-a explicat Tetik.

Ca previziuni privind evolutia ulterioara a bancii, pe termen mediu si lung, acesta a estimat o crestere care va urma acelasi trend ca si in anii precedenti. "Experienta ne confirma asteptarile optimiste", a adaugat Tetik.

Rebranding-ul cuprinde si diviziile auxiliare

Citeste si:

Finansbank Romania devine Credit Europe Bank Romania ca urmare a asocierii in luna august 2006 dintre compania-mama Finansbank A.S. Turcia si Banca Nationala a Greciei. Institutia financiara greceasca a achizitionat pachetul de control de 46% din actiuni contra sumei de 2,3 miliarde de dolari, Finansbank A.S. Turcia fiind evaluata la 5 miliarde de dolari. Drept consecinta a acestei vanzari, banca Finansbank (Romania) SA si celelalte banci membre ale Grupului FIBA isi schimba sau isi vor schimba in viitorul apropiat numele in Credit Europe Bank.

Actionarii Finansbank sunt FIBA International Holding NV 89,80%, Finans Leasing 1,91% si alti actionari minoritari, 8,29 la suta.

"Noul nume implica o activitate financiara la standarde europene, intr-o tara devenita nou membru al familiei europene", a spus Tetik.

Simultan cu schimbarea denumirii bancii, procesul de rebranding va fi suportat si de diviziile auxiliare ale institutiei financiare.

Afacerile, politicile interne si operatiunile bancii, precum si relatiile contractuale cu clientii si partenerii, vor ramane neschimbate. De asemenea, numerele de cont, codurile PIN ale cardurilor, persoanele de contact ale bancii cu clientii, adresele si numerele de telefon vor fi in continuare aceleasi, declara, acum o luna, presedintele Finansbank, Tamer Ozatakul. "Singura diferenta va consta in adoptarea noului nume in adresele de web ale site-urilor noastre si semnaturilor din e-mail-uri. In afara modificarii de nume si de identitate corporativa, vom ramane aceeasi banca", a adaugat Ozatakul.

Costul, suficient de mare pentru o buna informare

In ceea ce priveste procesul de rebranding, acesta presupune costuri moderate, insa suficient de ridicate pentru o buna informare a publicului, iar campania se va desfasura pe o perioada de aproximativ o luna. "Costurile campaniei de rebranding sunt echilibrate, suficient de mari ca sa asigure corecta informare a opiniei publice referitor la schimbarea de nume", ne-a explicat Omer Tetik. Campania de comunicare a noii identitati va include atat mediile conventionale - TV, radio, presa, Internet, Outdoor -, cat si medii neconventionale.

"Clientii bancii au fost deja informati despre schimbarea identitatii vizuale atat prin campanii de direct marketing, cat si prin materiale informative in sucursale - pliante, postere", a adaugat vicepresedintele institutiei financiare.
"Nu credem ca banca va fi afectata de rebranding, ci dimpotriva, noul nume creeaza o noua valoare, iar valoarea adaugata este benefica atat bancii, cat si clientilor si angajatilor acesteia", a apreciat Tetik.