In sedinta Consiliului de Export, desfasurata la inceputul acestei saptamani la Bucuresti, au fost prezentate membrilor mai multe oportunitati pe care companiile romanesti ar putea fi incurajate sa le fructifice pentru a patrunde pe pietele externe. S-a conturat si o lista a marfurilor cu cele mai multe sanse de succes, intre care detin intaietatea acele produse cu valoare adaugata mare, obtinute in industriile de inalta si medie tehnologie.

Au fost remarcate produse precum masinile, aparatele si echipamentele electrice, vehiculele de transport, articolele chimice, materialele plastice sau cauciucul. "Cresterea exporturilor de produse ale industriilor de medie si inalta tehnologie a devansat sensibil ritmul de crestere al exportului de joasa tehnologie, cu valoare adaugata mai mica", au ararat, intr-un raport, reprezentantii Ministerului Economiei si Comertului (MEC). Intre produsele cu valoare adaugata mai mica se numara uleiurile minerale, materialele de constructii, metalele, textilele, pielaria si lemnul neprelucrat.

"Evolutia pe principalele destinatii economice indica tendinta de scadere a exportului de materii prime si materiale cu aproximativ 15%, iar a bunurilor de consum cu aproximativ 7% fata de anul anterior", au mai aratat reprezentantii MEC.

Citeste si:

Ei au evidentiat o tendinta puternica de crestere a exportului de bunuri de complexitate si valoare adaugata mai mare, cu 27% fata de anul anterior.

Scaderi notabile la exporturi s-au consemnat, potrivit membrilor Consiliului de Export, in cazul materialelor textile si confectii (-5% in 2006 fata de anul anterior), respectiv al sticlei si ceramicii (-6%), ca si la materialele de constructii. La polul opus se afla exporturile de autovehicule indusriale, care au crescut cu peste 50% in 2006 fata de anul anterior.