„Cunoasterea este putere.“ Zicala este de maxima actualitate in domeniul relatiilor furnizor-client.

Toate firmele din Romania care nu activeaza in domeniul retailului vor sa-si vinda produsele, insa putine dintre acestea stiu ce asteapta de la ele clientii, care sint criteriile in functie de care acestia isi aleg furnizorii. Un studiu efectuat recent de compania de web design Webway indica factorii care determina o firma sa aleaga un furnizor.

Intelegerea clientilor, esentiala

Sa stii cine sint si cum gindesc antreprenorii este tot una cu a intelege viitorul afacerii. Decizia de alegere a unui furnizor are loc prin luarea in considerare de catre manageri a unor criterii precum intelegerea nevoilor companiei lor, calitatea produselor, anuntarea prompta a unei probleme, etica in afaceri, existenta unor relatii de perspectiva pe termen lung si oferirea de solutii inovatoare.

Cheia succesului unui furnizor o poate reprezenta reactia sa la nevoile IMM-urilor, actiunea, tactul, sinceritatea si bunul-simt. "Produsele din anul trecut ne aduc dolarii anului trecut. Ca sa vindem acum trebuie sa venim cu produse noi. Sa inovam. Dar cel mai important este sa inovam la nivelul modelului de business. Este vorba de modul in care facem afaceri", spune Codrut Iancu, reprezentant IBM. Alegerea firmei furnizoare mai este facuta in functie de criterii precum: elaborarea de planuri strategice pentru firma, orarul de functionare sau proximitatea furnizorului, arata studiul indicat.

Calitate versus pret

In cea mai mare proportie, respectiv 94%, antreprenorii se orienteaza spre un raport calitate-pret bun atunci cind aleg un produs, si nu inspre cele mai mici preturi sau spre o marca de renume la un pret mai ridicat. Antreprenorii romani gindesc ca sint prea saraci pentru a cumpara lucruri ieftine si, in consecinta, achizitioneaza cel mai bun produs pe care si-l permit cu banii pe care ii au. Informatiile despre un serviciu sau un produs sint cautate de majoritatea respondentilor, adica de catre 82% dintre acestia, pe Internet, in timp ce 61% apeleaza la presa de specialitate si 38% la cunostinte.

Viitorii antreprenori acorda incredere sporita recomandarilor primite de la prieteni, mai ales daca acestia sint antreprenori cu experienta. De aceea, un client multumit poate aduce noi clienti unui furnizor serios. In general, se prefera presa de specialitate, aceasta fiind pozitionata in topul surselor de informare. Presa generala si reclama tv se afla pe ultimele locuri ale clasamentului.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.