Investitiile In franciza au inceput sa devina o alternativa din ce in ce mai serioasa la piata imobiliara si cea de capital, sustin consultantii in domeniu. Astfel, valoarea investitiilor pentru o unitate creste la fel ca si numarul companiilor care au ca principal obiect de activitate operarea mai multor branduri in franciza. Spre exemplu, din datele CHR Consulting, in momentul de fata investitia medie intr-o franciza se ridica la aproximativ 80-150.000 de euro, in vreme ce in urma cu trei-patru ani media era de doar 10-30.000 de euro.

Pentru anul acesta, consultantii estimeaza ca cifra de afaceri totala generata de firmele care opereaza in franciza va ajunge la 1,3-1,5 miliarde de euro, fata de aproximativ un milion de euro cit a fost anul trecut. "2007 va fi un an al dezvoltarii cantitative, dar mai ales calitative a pietei francizelor. Investitiile sint din ce in ce mai mari, iar unul dintre motivele principale pentru acest lucru se refera la faptul ca in ultima perioada, atit domeniul imobiliar, cit si cel bursier si-au mai pierdut din avint. Estimam o crestere de aproximativ 30% atit a numarului de francize, cit si a cifrei de afaceri generate de acestea", este de parere Razvan Blid, directorul CHR Consulting.