Implementeaza si manageriaza toate planurile noi de dezvoltare dintr-o companie, adica gaseste noi investitori si companii de pe piata cu care incheie contracte, dar poate fi si cel care coordoneaza deschiderea de noi birouri ale companiei.

Acestea sint principalele activitati care definesc unul dintre joburile importate de Romania: directorul de dezvoltare sau, in titulatura preluata mot-à-mot, Business Development Manager. Ca si alte ocupatii nou-aparute pe piata romaneasca, experienta si studiile intr-un domeniu mai general si cit mai apropiat sint singurele avantaje, dar si cerinte pentru a bifa asteptarile angajatorului din fisa postului.

Unii specialisti HR spun ca business developmentul nu poate fi considerat o meserie inca, din aceste motive, ci o parte dintr-o specializare mai vasta, cum ar fi vinzarile.

Citeste si:

Afaceristul trendy, cu portofoliu de clienti

Directorul de dezvoltare are atit sarcini proprii, cit si comune cu alte departamente, cum ar fi cel de marketing, atunci cind se pune problema inspectarii pietei. Principalele atributii ale acestuia sint in domenii ca vinzari, "inclusiv aducerea de noi clienti", dezvoltarea interna, prin "imbunatatirea procesului de productie, prin comunicarea cererilor clientilor, dar si prin observarea trendurilor in piata, impreuna cu marketingul", a explicat Mihai Ariel Ungureanu, Business Development Manager la Barnett McCall Recruitment. Acesta a mai adaugat, ca responsabilitate importanta a unui director de dezvoltare, si "descoperirea de noi piete de desfacere, de noi produse ce s-ar putea dezvolta in interiorul companiei". Ungureanu a mai spus ca, in ceea ce priveste atributiile unui astfel de director, exista diferente in domenii precum cele care privesc piata de produse sau cea imobiliara, unde apar si sarcini mai tehnice.