In ansamblul pietei de profil, segmentul "vedeta" din punct de vedere al evolutiei a fost cel de piine ambalata, care a avansat cu aproape 70%, pina la vinzari de 181,6 milioane dolari. In schimb, piinea simpla neambalata a scazut usor in preferintele consumatorilor, raminind totusi cea mai cautata.

Daca in 2005 vinzarile pe acest segment al pietei au ajuns la 1,34 miliarde dolari, anul trecut ele au coborit cu 2%, la 1,32 miliarde dolari. "Schimbarile aparute in stilul de viata al romanilor au dus la cresterea vinzarilor de piine ambalata, care are un pret mai mare decit cea simpla. Piinea ambalata a fost cel mai dinamic segment din zona produselor de brutarie.

Prezenta lanturilor de retail multinationale a contribuit de asemenea la majorarea vinzarilor de anumite specialitati de piine, produse la locul de vinzare", sint de parere analistii de la Euromonitor. Totusi, vinzarile de produse de brutarie mai sofisticate si a celor ambalate ramin limitate la sfera marilor orase, majoritatea romanilor de la sate si din orasele mici continuind sa prefere traditionala piine alba cumparata din magazine de mici dimensiuni. In ceea ce priveste avansul spectaculos luat de piinea ambalata, el este motivat si de valoarea nutritiva a produsului data de vitaminele si mineralele adaugate.

In plus, acest tip de piine poate fi pastrat pentru o perioada mai lunga de timp, o calitate apreciata mai ales de consumatorii cu venituri peste medie, care cumpara alimente mai rar, dar in cantitati mai mari. "Si in cazul piinii ambalate, cea alba continua sa atraga partea cea mai mare din vinzari, romanii fiind obisnuiti sa o considere un element important in alimentatia zilnica. Pe locurile urmatoare se afla piinea din faina integrala si cea din secara, folosite mai ales de familiile cu venituri mari din zonele urbane", se mai arata in studiul Euromonitor.