Casele de marcat vor bate anul acesta 40 de miliarde euro In 2006, vanzarile facute prin intermediul retelelor de magazine de tip supermarket si hipermarket au insumat 33,5 miliarde lei, cu 17% mai mult fata de 2005, cand valoarea acestei piete era de 28,7 miliarde euro. Comparativ cu 2004, piata de retail din Romania a inregistrat in 2005 vanzari cu 17,5% mai mari, iar in 2004, cu 17,6 % mai mari fata de 2003, potrivit studiului de piata consultat de NewsIn.

Daca rata de crestere medie anuala de peste 17% va fi pastrata, piata de retail din Romania ar putea depasi valoarea de 100 miliarde euro, in 2010.

Cresterea este determinata in principal de expansiunea retelelor de supermarketuri, hipermarketuri si magazine cash&carry existente pe piata romaneasca (Carrefour, Metro, Selgros, Cora, Kaufland, Plus Discount, Penny Market, MiniMax Discount), de extinderea unora recent intrate in Romania, precum Auchan sau Spar, dar si de strategiile de consolidare si extindere ale principalilor retaileri de electronice, IT&C si electrocasnice (Altex, Flamingo International si Domo).

Citeste si:

Mai mult, piata de retail din Romania ar putea depasi valoarea de 100 miliarde euro, in 2010, daca rata de crestere medie anuala de peste 17% va fi pastrata, potrivit unui alt studiu de piata al companiei Deloitte Romania.

Un factor important pe care se bazeaza expansiunea retelelor de magazine este creditul de consum si cresterea puterii de cumparare a populatiei. in Romania, 8% din populatie a accesat creditul de consum, in comparatie cu Bulgaria, 14% si Germania, peste 50%.

Deloitte Touche Tohmatsu este una din cele mai mari patru companii multinationale de servicii profesionale (intre care se numara si PricewaterhouseCoopers, KPMG si Ernst&Young). Deloitte ofera servicii de audit, consultanta financiara, fiscala, juridica, managementul afacerii, tranzactii, in resurse umane si riscul intreprinderii. in Romania, Deloitte a intrat pe piata in 1992.