Compania hoteliera Ana Hotels, controlata de omul de afaceri George Copos, vizeaza sa isi extinda portofoliul de hoteluri detinute la nivelul Capitalei atat cu unitati de cinci stele, cat si cu unele de nivel inferior. Zonele de interes sunt platforma Pipera, zona de Vest a Bucurestiului sau partea de Nord.

Copos controleaza doua dintre cele sase hoteluri de cinci stele din Bucuresti, dupa ce a preluat in 2005 pachetul majoritar la Athenee Phenix Group, care detine hotelul Athenee Palace Hilton. Ana Hotels are in patrimoniu si hotelul Crowne Plaza, cotat si el pe la cel mai inalt nivel din punct de vedere al numarului de stele. Astfel, prin preluarea Athenee Palace Hilton, Copos si-a eliminat unul dintre competitorii de pe piata de cinci stele.

Cele doua unitati sunt conduse sub contract de management de lanturile hoteliere Intercontinental International (prezent in Bucuresti si in sistem de franciza la hotelul Intercontinental) si Hilton International. Ana Hotels urmareste acum sa intre si pe alte segmente de piata, prin achizitionarea de unitati sau prin realizarea unor proiecte greenfield.

Citeste si:

"Am primit o solicitare de la Intercontinental International sa facem un hotel de tip bed&breakfast cotat la trei stele, fara pretentii de facilitati foarte mari", spune Simona Constantinescu, director general al Ana Hotels. Un astfel de proiect se preteaza unei zone precum aeroportul Otopeni sau centrul financiar al Capitalei. Conform acesteia, strategia companiei este de a se concentra pe piata Bucurestiului.

"Depinde unde va exista o concentrare de sedii de companii unde sa faca sens sa construiesti un astfel de hotel. Piata este in asezare. Este Pipera, Vestul Capitalei, spre Pitesti, sau zona Aerobaneasa", precizeaza Constantinescu. Potrivit acesteia, compania vizeaza gasirea unei locatii potrivite care sa permita construirea unui business plan realist. Constantinescu spune ca, in functie de anvergura proiectului, Ana Hotels mai poate avea un hotel in Bucuresti si in maximum un an.

"Aceastea sunt zonele targetate, pentru ca se vor dezvolta business-centere multe, unde vor fi persoane, chiar oameni din tara, care vor veni la sediile principale ale companiilor si trebuie cazati undeva. Nu ii cazezi pe toti la cinci stele, ci ii duci la 2-3", considera ea.