Primii doi jucatori - Orange si Vodafone - sint de ani buni intr-o lupta strinsa pentru cistigarea a cit mai multi dintre cei 14 milioane de utilizatori.

Dupa numarul de clienti - 7,2 milioane la sfirsitul primului semestru din 2006 - Orange Romania, filiala romaneasca a operatorului global de telefonie mobila Orange, divizie a France Telecom, este cel mai mare operator GSM din Romania.

De la lansarea retelei, in 1997, pina in 2002, cind a trecut printr-un proces de rebranding, Orange a operat sub brandul Dialog al companiei MobilRom, detinuta de aceeasi France Telecom. Compania acopera in prezent aproximativ 80% din teritoriul tarii si 97% din populatie, iar la sfirsitul lunii iunie compania avea o cifra de afaceri de 504 milioane de euro.

Pe locul al doilea in piata dupa numarul de clienti este Vodafone Romania, cu peste 6,7 milioane de clienti la sfirsitul primei jumatati a anului 2006. Compania a fost lansata in aprilie 1997, ca prima retea GSM din Romania, si a operat pina anul trecut sub brandul Connex. Reteaua acopera 81% din teritoriul Romaniei si 97% din populatie. Cu toate ca lupta in aparenta se da pentru un numar cit mai mare de clienti, "Vodafone se concentreaza pe cresterea cotei de piata din perspectiva veniturilor, numarul clientilor nefiind o prioritate", afirma Liliana Solomon, CEO Vodafone Romania. Pina in septembrie 2004, Vodafone (atunci Connex) a detinut titlul de cel mai mare operator roman dupa numarul de clienti.

Preturi mici. Clienti fideli?

Cosmote, al treilea operator de pe piata in acest moment, detine la sfirsitul primului semestru al anului 531.619 de clienti si o cota de piata de 4%. De la inceputurile sale, din 1999, operatorul a functionat sub numele Cosmorom. Constituindu-se ca divizie a Romtelecom, operatorul national de telefonie fixa, Cosmorom a ajuns in 2005 in pragul fali-mentului. Dar, la jumatatea aceluiasi an, compania a fost preluata de grecii de la Cosmote, care face parte din grupul grecesc Ote, actionarul majoritar al Romtelecom.

La sfirsitul anului, operatorul s-a lansat pe piata printr-un proces agresiv de rebranding, o politica de preturi complet diferita de ceilalti jucatori, investitia programata pentru primii trei ani fiind de 450 de milioane de euro. Baza de pornire a fost reprezentata de 50.000 de utilizatori, iar evolutia a fost spectaculoasa, ajungind la peste jumatate de milion.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.