De cativa ani, Romania a inceput sa atraga investitori pe mai toate segmentele. Oarecum neglijat, sectorul hotelier se afla pe o panta ascendenta si devine din ce in ce mai interesant pentru lanturile internationale. Se asteapta ca in cinci ani, mari lanturi hoteliere, precum Four Seasons, Sheraton ori Radisson, sa poposeasca si in Romania, apreciaza Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism (ANAT).

Daca pana anul acesta, singurul brand international prezent pe piata locala era Intercontinentalul, lucrurile incep sa miste, iar din iulie, Accor este primul lant hotelier care face o investitie directa in domeniu, cu brandul Novotel.

Totodata, Accor a fost primul lant care a intrat in Romania imediat dupa '89, prin asigurarea managementului Hotelului Sofitel.

Accor ataca provincia prin hoteluri de doua si trei stele

Pentru urmatorii ani, grupul hotelier francez Accor intentioneaza sa isi intareasca prezenta pe piata romaneasca prin deschiderea de noi unitati operate sub una dintre marcile proprii, in orase din provincie, precum Cluj-Napoca, Timisoara, Iasi, Brasov si Sibiu. Desi nu reprezinta o prioritate, Capitala se afla in planurile de extindere a grupului francez.

"Suntem interesati de extinderea in Romania, unde deja suntem prezenti cu un hotel Sofitel, trei Ibis si, acum, un Novotel. Vrem sa avem hoteluri si in alte orase importante, dar avem in vedere si deschiderea a inca doua hoteluri in Bucuresti, spre partea de nord a orasului", a declarat, ieri, directorul de marketing si vanzari al hotelului Novotel Bucarest City Centre, Frederik Deman, citat de Mediafax.

Desi litoralul reprezinta o locatie interesanta, directorul de marketing al celui mai nou hotel Accor si in acelasi timp ultimul deschis in Capitala, a subliniat ca pentru moment lantul international nu este interesat de un nou hotel in aceasta zona.
Accor detine deja un contract de management pentru Ibis Constanta, aflat in proprietatea companiei locale Continental Hotels.

"Hotelurile pe care le vom deschide in viitor in Romania vor apartine mai ales marcilor de doua si trei stele ale Accor, respectiv Formula 1, Etap si Ibis. Poate vom mai avea si un Novotel", a adaugat Deman.

1.200 euro, pretul pietei pentru un apartament prezidential

Intrarea directa pe piata hoteliera romaneasca a grupului francez s-a tradus prin dezvoltarea primei unitati marca Novotel din Romania.

Pentru construirea hotelului de pe Calea Victoriei, situat pe locul vechiului Teatru National, fondurile totale investite au ajuns lejer la 40 milioane de euro.
Inaugurarea oficiala a Novotel Bucarest City Centre a avut loc la sfarsitul lunii august.

Citeste si:

Dotarile oferite clientilor celor 258 de camere, dintre care un apartament prezidential si sase apartamente simple sunt sali de conferinte, un restaurant, un bar, piscina acoperita, centru de fitness, cat si o zona de spatii comerciale.

Referitor la preturile ridicate, care pornesc de la 270 de euro, pentru o camera dubla, si depasesc chiar si 1.200 de euro pentru apartamentul prezidential, directorul de marketing al lantului Novotel, Frederic Josenhans, a subliniat ca preturile sunt adaptate la piata.

"Tarifele hoteliere sunt dictate de piata, iar in Bucuresti ele sunt apropiate de cele din Paris. Este un oras unde nu sunt foarte multe hoteluri si, la o luna de la deschidere, Novotel este plin. Noi ne adaptam la piata si avem dreptul sa hotaram tarifele", a afirmat Josenhans, prezent la Bucuresti cu ocazia lansarii internationale a unei noi campanii de comunicare a marcii.

Novotel, primul din lantul Accor

Lider in randul oraselor pe a caror piata sunt prezente cele mai multe nume celebre de hoteluri, Bucurestiul gazduieste, cu o singura exceptie, branduri internationale doar prin intermediul managementului sau al francizei, cum sunt Hilton (fost Athenee Palace) sau Howard Johnson (fost Dorobanti).
Gradul mediu de ocupare in Bucuresti de 60-70%, cel mai mare din Europa, a atras atentia hotelierilor, care vor sa investeasca in continuare pe acest segment. Potrivit lui Josenhans, Accor a decis sa deschida un hotel Novotel la Bucuresti mizand pe potentialul acestei piete, aflata in plina dezvoltare.
Vizavi de gradul de ocupare ridicat, conducerea unitatii Novotel din Capitala estimeaza ca pana la finele acestui an unitatea va atinge un grad mediu de 50%.

Compania Accor Hotels a incheiat in urma cu un an un parteneriat cu Continental Hotels in vederea crearii unui lant de hoteluri marca Ibis in Romania, pe aceasta piata existand in prezent doua Ibis in Bucuresti si unul la Constanta.

Potrivit lui Frederik Deman, viitoarele proiecte ale grupului francez ar putea reprezenta atat investitii directe, ca in cazul Novotel, cat si contracte de management, ca in cazul celor trei hoteluri Ibis. Accor Hotels este prezent in Romania si prin divizia de servicii corporate, reprezentata de filiala Accor Services, emitentul tichetelor de masa Ticket Restaurant.

58 de hoteluri in 2006

Conform analizelor Peacock Hotels, inceputul lui 2006 anunta, la nivel national, cel putin 58 de proiecte initiate sau in curs de initiere, fiecare avand nivelul sau de inedit sau spectaculozitate. Daca lantul Accor mizeaza pe hoteluri de doua sau trei stele, trendul pietei este reprezentat de investitiile in unitati de patru stele, in acord cu exigentele in crestere ale pietei.

Conform Peacock Hotels, anul 2006 va aduce Capitalei aproximativ 1.600 de camere, din care 44% de cinci stele, 25% de patru stele, 8% de trei stele, 10% aparthotel si 13% de doua stele. Specialistii apreciaza de asemenea ca in urmatorii 3 ani ar putea fi pusa si problema necesitatii unor proprietati de 5 stele in centrele urbane mari, cu puternici indici de crestere economica, asa cum sunt, intr-o anumita ordine a prioritatilor: Iasi, Timisoara, Constanta, Cluj, Arad, Sibiu si, in perspectiva unui termen de 5 ani, s-ar putea adauga Oradea si Pitesti.