Conform datelor diviziei CEMA (Europa Centrala, Orientul Apropiat si Africa) a companiei de studii de piata din domeniul IT, IDC, cheltuielile companiilor si institutiilor romanesti pe solutii de "business intelligence" au inregistrat anul trecut o crestere de 17,2%.

"E o crestere relativ mica, insa nu reprezinta o situatie negativa, dat fiind, in primul rand, faptul ca jucatorii de pe piata romaneasca se indreapta catre furnizori internationali", a adaugat Vavra la debutul evenimentului IDC Business Intelligence Roadshow 2006 - Bucharest.

Jucatorii globali se adapteaza foarte bine la mediul de afaceri de tranzitie din Romania, dar observa necesitatea ca marile companii de IT sa-si formeze o retea de parteneri locali si de consultranti pentru a patrunde mai usor pe piata, a spus Vavra citat de NewsIn.

Solutiile marilor furnizori de produse soft pentru business rezolva orice problema a companiilor romanesti, pentru ca piata locala nu e chiar atat de speciala in context global. Problema apare in randul managerilor romani care trebuie convinsi sa adopte solutii globale de "business intelligence" (BI) pentru companiile pe care le conduc.

Sistemele integrate de BI ofera extrageri de date, analize de date, inlatura informatii irelevante, mangementul riscului, si sprijin pentru decizii manageriale cu o viteza foarte mare si o relevanta aproape perfecta. Afacerile sunt conduse prin sisteme IT in cadrul BI si nu depind de departamentul informatic. Pe scurt, "BI reprezinta un acces mai mare la informatii".

Citeste si:

O caracteristica comuna a Europei Centrale si de Est consta in faptul ca solutiile BI sunt inca parte din sistemul de planificare a resurselor in cadrul companiei (ERP). Acest fapt nu este o inconsistenta a piete, ci o etapa de dezvoltare intr-o economie emergenta precum cea romaneasca, considera Vavra.

Ultimul trend in dezvoltarea solutiilor IT pentru business este sistemul de Business Performance Manager (BPM). Acest sistem are aplicatii in orice activitatea a intreprinderii, avand aplicatii in consolidari financiare, planificare si bugetare, management strategic, managementul costului si profitabilitatii. BPM inspira profunzime, cu cat este folosit mai mult cu atat se gasesc mai multe utilizari, crescand beneficiile.

Fiecare membru al organizatiei devine operator IT cand se implementeaza un BPM in "miezul informatic al companiei", a spus Karen Zubetz, director de marketing pe sectorul BI la Hyperion EMEA. Intr-o companie informatizata trebuie sa existe un nou concept, o "democratie informationala", unde cunoasterea si informatia reprezinta parte a capitalului intreprinderii.

Castigul cel mai mare pe care BI si BPM il aduc consta in scurtarea timpului operatiunilor ciclice si raporturilor. "Business intelligence a invins rapoartele plate, scrise pe hartie, iar viteza ne permite sa ne concentram pe obiective pe termen scurt", a spus Colin Reynolds, director de sisteme de afaceri la Levi Strauss Europe si invitat special la IDC Business Intelligence Roadshow 2006 - Bucharest.