Cu mare priza la consumatorii autohtoni, magazinele de retail modern (supermarket sau hipermarket) au acumulat segmente de piata semnificative in ultimii ani, in special pe fondul preturilor mai mici practicate in raport cu asa-numitele magazine "de cartier". Hipermarketurile puncteaza si prin faptul ca in cadrul lor comercializeaza o paleta larga de produse, pe diferite segmente. Pentru cei care nu tin in mod deosebit la calitatea produselor achizitionate si pentru care chiar si preturile din astfel de centre sunt prea mari, companiile au venit cu o solutie de nisa: magazinele de tip discounter.

Practic, discounterii sunt hipermarketuri cu unele dintre cele mai mici preturi de pe piata, insa nici calitatea produselor prezente aici nu este foarte inalta. Initial testand piata doar intr-un numar restrans de locuri, magazinele de tip discounter au "prins curaj" si incep ofensiva, obiectivul final fiind extinderea la nivelul intregii tari. Orientate catre consumatorii atenti la preturi, in vizorul discounterilor vor intra, in viitorul apropiat, orasele mici si medii, acolo unde comertul modern de-abia incepe sa faca primii pasi. Expansiunea in aceste zone este favorizata de faptul ca marii jucatori, precum Metro, Cora sau Carrefour, nu intentioneaza sa isi amenajeze magazinele cu suprafete standard mari in orase cu o populatie sub 200.000 de locuitori.