La o populatie de peste doua milioane de locuitori, Bucurestiul are putin peste 1.000 de restaurante si circa 300 de cafenele, in vreme ce orase turistice, precum Parisul, cu o populatie de zece milioane, au peste 30.000 de restaurante si cafenele.

"Raportul Bucuresti/Paris este de un restaurant pentru 2.000 de locuitori, comparativ cu unul pentru 300 de locuitori. In ceea ce priveste piata cafenelelor, aceasta este inca in stadiu de crestere. Anul 2006 este unul al delimitarii teritoriale, an in care trebuie ocupate punctele-cheie. Pe termen scurt-mediu, esentiala va fi extinderea brandurilor existente si stratificarea pietei", spune Florina Cojocari, Senior Broker in Departamentul de Retail al Eurisko.

Realitatile pietei se traduc in venituri de milioane de euro pentru lanturile mici, dar apreciate, de restaurante, fast-fooduri sau cafenele si intr-o moda tot mai intilnita de a franciza acest tip de afaceri. "Cind vorbim despre branduri, acestea intra de obicei pe franciza. Foarte bine se vede in sectorul de fast-food unde avem Pizza Hut, KFC, McDonald's, Happy Food etc.", declara Costel Alecu, director Departamentul Spatii Industriale & Comerciale, Regatta.

Citeste si:

In primul rind, cind vorbim despre locatia restaurantelor sau a cafenelelor nu trebuie sa alegem neaparat un spatiu din sfera spatiilor comerciale. De cele mai multe ori se prefera vilele si constructiile independente, deoarece confera o intimitate mult mai mare restaurantului si obtinerea aprobarilor este mai putin complicata.

"Ca si in cazul cafenelelor, esentiala este terasa. Restaurantele prefera spatiile de tip vila, cu arhitectura mai veche si suprafete intre 150-400 mp. Oferta de spatii comerciale pentru restaurante este si aici destul de redusa, intrucit apar dificultati determinate de atitudinea proprietarilor, care prefera sa inchirieze imobilul, la acelasi pret, unei firme pentru birouri, decit uneia cu activitate comerciala", spune Florina Cojocari.