Un proiect de hotarire care nu este publicat pe site-ul Ministerul Transporturilor, dupa cum obliga legea, ofera statului actionar posibilitatea de a scoate la vinzare cladiri, spatii si terenuri ale companiei rezultate din fuziune. Conducerea acesteia va putea hotari „gajarea, inchirierea sau desfiintarea unitatilor" subordonate, adica a oricaruia dintre cele doua aeroporturi actuale, care vor deveni simple puncte de lucru. Baneasa va fi obligat sa participe la modernizarea Otopeniului, insa nu se spune nimic despre vreo investitie care sa fie facuta in primul.

Berceanu, urmasul lui Aleodor Frincu

Proiectul a fost lansat in mai 2000 de actualul sef al Cancelariei primului-ministru, Aleodor Frincu, pe vremea cind era secretar de stat la Transporturi. Baneasa trebuie sa fie o rezerva a Aeroportului Otopeni, spunea la acel moment Aleodor Frincu. Radu Berceanu nu are intentii cu mult diferite si spune ca Baneasa este potrivit zborurilor de elicoptere si de avioane mici "care nu fac zgomot".

Fuziunea este justificata de Berceanu prin "concurenta prosteasca" pe care si-o fac aeroporturile, „fiecare tinind preturile jos" in defavoarea celuilalt. Este absurd, deoarece Aeroportul Baneasa nu are bani sa-si repare pista, spune ministrul. „In prezent, pe Baneasa aterizeaza jeturi de business care platesc taxe foarte mici fata de restul Europei, deci acestea vor trebui sa plateasca taxe mai mari", explica Berceanu.