Campania si-a propus ca pana in 2007 rata de penetrare a utilizarii Internetului in randul populatiei sa creasca de la 28 % la 33 %, pana la aproximativ sapte milioane de utilizatori.

"Caravana a avut din punctul nostru de vedere rezultate spectaculoase. (...) Am vrut ca toti copiii sa aiba acces non-discriminatoriu la informatie, la mijloacele de comunicatii moderne. Vom continua si in viitor aceasta campanie, implicandu-ne in organizarea mai multor evenimente precum Caravana sau tabara Forum IT," a afirmat ministrul Zsolt Nagy.

A doua etapa a campaniei a fost organizata cu sprijinul Autoritatii Nationale pentru Tineret si s-a desfasurat intre 15 august si 3 septembrie. In aceasta perioada, caravana MCTI s-a oprit in mai multe tabere pentru copii din intreaga tara, oferind acces gratuit la Internet. Partenerii MCTI in aceasta actiune au fost Radiocom - care a asigurat conexiune. Internet prin satelit, Flamingo - compania care a pus la dispozitie computerele si Posta Romana.

Citeste si:

Pe parcursul caravanei, tinerii au completat chestionare privind obisnuintele de utilizare a Internetului. Pe baza raspunsurilor primite, MCTI va face o analiza privind gradul de utilizare a computerului si a Internetului. Informatiile despre comportamentul tinerilor fata de Internet arata ca acestia prefera sa acceseze Internetul intre orele 18.00 si 22.00, traficul atinge un maxim in zilele de marti si miercuri, iar principalele programe utilizate sunt cele de chat.

"Educatia trebuie sa inceapa de la cea mai frageda varsta, iar tinerii nostri trebuie sa fie constienti de faptul ca un om care nu stie sa utilizeze computerul va fi echivalentul analfabetului in secolul in care traim", a spus Zsolt Nagy. Campania va continua cu alte actiuni de promovare a utilizarii Internetului, precum lansarea unor spatii publice in care accesul la Internet sa fie gratuit.