Pentru a diminua pierderile inregistrate la asigurarile CASCO, firmele romanesti tind sa adopte sistemul occidental. Asigurarea nu se mai face doar in functie de autoturism, ci si de persoanele care il conduc. Ca urmare, fiecare client va avea de plata o prima diferita, personalizata

Compania Allianz-Tiriac a fost prima care a introdus acest sistem, de luna trecuta. Noutatea consta in faptul ca primele sunt cu atat mai mari, cu cat soferul este mai tanar. Din statisticile firmei a rezultat ca pe segmentul de varsta 18-25 de ani se inregistreaza cele mai multe daune, in timp ce in cazul segmentului de varsta de peste 50 de ani daunele sunt mult mai mici. Plecand de la aceste date, s-a ajuns la un sistem de prime personalizate, corelate cu profilul de risc al asiguratului si cu istoricul daunalitatii inregistrat de client.

Asadar, prima de asigurare se calculeaza tinand cont mai mult de sofer si mai putin de autovehicul. Cristian Constantinescu, directorul general al Allianz-Tiriac, este constient ca prin aplicarea noului sistem va pierde o serie de clienti, dar spune ca si pierderile vor fi mai mici. "Este clar ca o parte din clienti, in special cei tineri, vor alege alte oferte de pe piata, clasice, datorita pretului, dar, din calculele noastre, rezulta ca pentru aproximativ 60% din clientii nostri primele vor fi mai mici", considera Constantinescu.

Mai ieftin pentru femei

Cei care doresc sa-si incheie asigurare CASCO trebuie sa studieze foarte bine piata pentru a-si alege o-ferta cea mai avantajoasa. In noul sistem introdus de Allianz-Tiriac, la calculul primei se tine cont de foarte multi factori. De exemplu, va fi mai ieftin pentru cei care circula in mediul rural sau in orase mici fata de cei din orasele mari. Femeile trebuie sa plateasca mai putin pentru ca din statistici rezulta ca ele conduc mai prudent.

Apoi, conteaza daca masina este condusa de un singur sofer, daca este autoturism personal sau de firma, daca este folosit zilnic sau nu, ce daune a avut in anul anterior, de cati ani are CASCO la Allianz-Tiriac si ce amenzi a luat in ultimii doi ani cel care incheie asigurarea. "Ne dam seama ca sistemul nu este perfect si ca pot fi gasite portite cum ar fi ca tatal, de exemplu, sa incheie asigurarea pentru masina unui tanar, ca sa fie mai ieftin, dar ne asumam astfel de riscuri", a mai precizat Cristian Constantinescu.

In schimb, alte companii incheie polita doar in functie de vechimea masinii si de daunele inregistrate anterior. Asadar acest sistem se poate dovedi mai avantajos pentru o anumita categorie de soferi.

Atentie la fransiza!

Toate firmele care incheie astfel de asigurari ofera reduceri mari pentru cei care accepta o asa-numita fransiza in contract. Fransiza reprezinta partea din dauna care este suportata de asigurat si reprezinta, de regula, 10-20% din suma asigurata, in functie de companie. Trebuie precizat insa ca pentru daunele a caror valoare nu depaseste valoarea fransizei nu se acorda despagubiri.

In cazul daunelor mai mari, societatea plateste doar diferenta dintre suma totala si valoarea fransizei, cu care trebuie sa contribuie asiguratul. Exista si societati care practica fransiza pe eveniment, in valoare de 1-2%. Numai ca persoanele care incheie astfel de contracte trebuie sa fie constiente ca procentul se aplica la valoarea asigurata a masinii.

Asadar, nu este vorba de 1-2% din valoarea daunei.
Cei care in timpul contractului nu solicita despagubiri pentru daune beneficiaza de reduceri importante, de pana la 60% din valoarea primei. Pentru a beneficia de reducere, multi dintre asigurati prefera sa nu raporteze daunele mai mici. In schimb, in cazul in care se inregistreaza daune semnificative, prima de asigurare creste in anul urmator.

Pentru soferi prudenti

Tot din dorinta de a atrage cat mai multi clienti de pe aceasta piata, unele firme ofera posibilitatea de alegere a riscurilor care vor fi acoperite. Interamerican a lansat in primavara acestui an produsul CASCO Light, care se pozitioneaza intre RCA si CASCO. Tariful sau reprezinta 30% din prima unui full CASCO. Acest produs se adreseaza conducatorilor auto prudenti, care isi doresc un program de asigurare ce acopera doar daunele produse din cauze independente de sofer.

Diferit de politele clasice, CASCO Light acopera doar urmatoarele riscuri: incendiu; furt (total sau partial); calamitati naturale - inundatii, cutremur, grindina, furtuna; spargerea parbrizului (se acopera o dauna pe an, cu exceptia celor determinate de unul dintre evenimentele mentionate anterior); caderi de aeronave sau parti ale acestora; coliziune cu animale.


Despre autor:

Saptamana Finaciara

Sursa: Saptamana Finaciara


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.