Specialistii companiei Euromonitor apreciaza ca o importanta sursa de crestere este si faptul ca romanii din mediul rural vor incepe sa consume mai multa pasta de dinti si sampon. Estimarea Euromonitor se bazeaza si pe o schimbare a consumatorului autohton, care se presupune ca va fi din ce in ce mai preocupat de modul in care arata, fapt care il va determina sa cumpere o gama tot mai variata de parfumuri, produse de ingrijire a pielii, farduri sau produse de barbierit.

Un sfert din piata


Cele mai importante ca valoare sint domeniile cu produse premium, precum parfumurile, produsele de ingrijirea pielii si cele pentru ingrijirea parului. Totodata, produsele de igiena, precum cele pentru curatenie corporala si igiena orala, nu sint dezvoltate suficient din cauza lipsei de informare in mediul rural, care totalizeaza 50% din populatie. Parfumurile au fost cele mai dinamice cosmetice, reprezentind 21% din vinzarile totale de cosmetice in 2005, cresterea fiind stimulata de puterea de cumparare si de aprecierea monedei nationale. Principalii competitori, precum Avon, Coty, Sarantis si Oriflame, sint concentrati pe preturi de la ieftin la mediu. Si, desi au game variate de parfumuri, jucatorii faimosi de pe pietele internationale nu sint reprezentati foarte bine in Romania, mai ales din cauza ca preturile practicate sint inca prea ridicate pentru piata romaneasca.

"In acest moment, prioritatea o reprezinta impunerea pe piata romaneasca a marcilor noastre globale", declara Marian Dumitrescu, director de marketing la Coty Beauty Romania. "Rezultatele in vinzari au fost spectaculoase. Cea mai mare crestere au inregistrat-o marcile de parfumerie semiselectiva (fiecare cu peste 200%), urmate de Rimmel (102%) si Adidas (25%)".