Campionatul Mondial de Fotbal devine tot mai popular, numarul populatiei care urmareste acest eveniment fiind in continua crestere. Cu cateva meciuri televizate in timpul orelor de lucru ale angajatilor, multi dintre acestia sunt pusi in situatia de a alege intre loialitatea fata de profesie si pasiunea pentru fotbal. Pe de alta parte, patronii sunt preocupati de problema absenteismului si productivitatea redusa a angajatului pe toata durata Campionatului. EuropeTalent.com a realizat un studiu referitor la atitudinea angajatilor din cinci state est-europene, printre care si Romania, pe durata Cupei Mondiale. Rezultatele cercetarii releva faptul ca evenimentul va provoca milioane de ore de productivitate la locul de munca pierdute.

Jucatorii castiga, angajatorii pierd

"Voi gasi o cale sa urmaresc majoritatea meciurilor de la locul de munca. Daca nu se va putea, voi face cerere pentru concediu", a declarat un angajat din Federatia Rusa. Totodata, managerii se arata nemultumiti de efectele evenimentului sportiv. "Nu este corect ca unii oameni, in special cei din Germania, si cu precadere jucatorii, sa castige bani si angajatorii sa piarda", spune un director managerial din Republica Ceha.

76% din populatia din S-E Europei vrea sa vada Campionatul

Peste 76% din repondentii studiului de mai sus si-au aratat interesul fata de a urmari meciurile Campionatului Mondial de Fotbal. Mai microbisti s-au dovedit a fi barbatii, in proportie de 80%, in timp ce femeile vor sa urmareasca evenimentul in procent de 70%. Dintre repondentii barbati, 30% au declarat ca vor sa vada toate meciurile televizate, in timp ce doar 17% dintre femei isi doresc asta. Majoritatea tarilor prezente in studiu au aratat un interes similar fata de obiectul cercetarii. In ciuda faptului ca echipa nationala a Ucrainei este prezenta la marele eveniment sportiv, in aceasta tara s-a inregistrat cel mai redus interes fata de Cupa Mondiala, respectiv de 66%.

22% dintre romani vor sa traga chiulul

In ceea ce priveste absenteismul pricinuit de meciurile din cadrul Cupei, circa 26% dintre participantii la studiu au indicat ca planuiesc sa isi ia din cand in cand liber de la locul de munca pentru a putea viziona Campionatul. Dintre acestia, 17% vor sa-si scurteze programul de lucru, 6% intentioneaza sa ceara zile libere, si 3% planuiesc sa-si ia concediu medical pentru a sta acasa si a urmari meciurile. In cazul Romaniei, 13% dintre participantii la studiu doresc sa isi scurteze programul de lucru, 7% se vor invoi, si 2% vor raporta cazuri de boala.
Evaluand pe sexe, unul din trei repondenti intentioneaza sa-si ia liber, in timp ce doar o femeie din sase va face acest lucru.

Absenteismul preplanificat nu este singura problema

Citeste si:

Daca ne uitam la cifrele de mai sus, sesizam ca o patrime dintre angajati planuiesc sa isi ia zile libere sau sa isi scurteze programul de lucru. Din punct de vedere al business-ului, aceste cifre se traduc in milioane de ore de productivitate pierdute. Mai mult de atat, absenteismul preplanificat este doar o parte a problemei. Actualul nivel de absenteism se pare ca va fi intarit de celebrarile de dupa meciuri sau a noptilor nedormite, cand unii microbisti vor sta nedormiti pana la cele mai tarzii ore ale diminetii.
Eventualele pierderi economice cauzate de Campionatul Mondial de Fotbal variaza de la industrie la industrie. De exemplu, in sectorul servicii, absenteismul poate avea efecte negative imediate. In alte domenii economice aceste efecte se vor observa peste cateva saptamani sau luni mai tarziu.

Si managerii care nu tolereaza absenteismul vor sa-si ia liber

Intrebati daca le vor permite angajatilor sa isi suprime ceva timp pentru a se uita la meciuri, 60% dintre managerii chestionati au raspuns ca vor tolera unele cazuri de absenteism.

In cazul Romaniei, aceasta cota a fost de 64%, fata de Republica Ceha unde procentul a fost de 55%. Cei mai toleranti din acest punct de vedere s-au dovedit a fi managerii, care sunt si ei interesati de acest eveniment, respectiv 62%. Unii dintre acestia chiar faciliteaza angajatilor sa urmareasca meciurile de la locul de munca.

"Am instalat un mare ecran tv in sala de reuniuni. Chiar am decis sa aducem mancare si racoritoare pentru o interactiune sociala mai buna", a declarat conducerea unei companii din Federatia Rusa. Procentul a fost mai scazut in cazul celor care nu sunt interesati de Campionat (52%). Totodata, studiul scoate la iveala o situatie cel putin hilara. Dintre managerii care au raspuns ca nu vor acorda timp liber angajatilor pentru acest eveniment, 17% planuiesc sa-si ia timp liber pentru a viziona meciurile.

15% dintre companii vor facilita urmarirea meciurilor

Potrivit studiului EuropeTalent.com, peste 15% dintre companiile intervievate vor facilita angajatilor urmarirea anumitor meciuri.

Acest lucru variaza de la tara la tara. Astfel, in timp ce in Romania circa 15% dintre companii vor permite angajatilor sa vizioneze anumite meciuri la locul de munca, in Republica Ceha acest procent este de 22%.