Dupa ce a mizat pe “albe”, Marius Ghenea revine la prima dragoste, afacerile cu produse IT si multimedia

Tanar, brunet, inalt, ochi albastri, dungulite fine la costum. Face scufundari si calatoreste prin locuri exotice, ca Richard Branson. A vrut sa isi cumpere chiar o insula. Fost manager la Flanco, acum s-a intors ca "business angel" si pariaza pe o investitie riscanta: un magazin online adevarat.

Marius Ghenea e un "dandy" al businessului autohton. tine la imagine, chiar daca spune ca nu a solicitat niciodata sa fie in lumina reflectoarelor. "Nu am nici un fel de ambitii mondene", afirma el. tine si la renumele de vizionar", "sa nu uitam ca asa m-au votat alti manageri, oameni de afaceri ca mine", spune el. Acum un an a iesit din lumina reflectoarelor plecand de la Flanco, unde era director general. "Am vrut sa fiu propriul meu stapan", a motivat atunci Ghenea plecarea. Retailerul de electronice si electrocasnice a cazut sub mandatul sau de pe pozitia de lider al pietei pe locul al treilea, fiind depasit in viteza de competitori.

Dar a fost o afacere, compania fiind achizitionata de Flamingo. "Eu mi-am indeplinit toate obiectivele din contract, acestea fiind legate in principal de randamentul investitiei initiale. Am produs pentru ei chiar mai mult decat ma angajasem", spune el.
Atunci a fost sau nu managementul Flanco un esec al lui Marius Ghenea? "Nu sunt deloc de acord cu aceasta idee. Putem sa facem o paralela destul de simpla: la nivelul perceptiei publice, eu nu prea am mai aparut in ultimele sase luni nici la televizor, nici in ziare. Asta inseamna ca eu sunt un esec? A fost o decizie asumata. Acelasi lucru s-a intamplat si la Flanco. Un manager nu raspunde in fata cititorilor unui ziar, ci in fata actionarilor", replica Ghenea.

Acum, are din nou ocazia sa ne convinga daca e un investitor de succes, cum a fost la Flamingo. Asta pentru ca Marius Ghenea "is back in business". E un fel de a spune, pentru ca FIT Distribution, unde Ghenea detine 50% din actiuni din pozitia de "business angel" (investitor privat de portofoliu n.r.), activeaza pe piata IT din 2003, dar acum are o noua divizie, PC Fun, un magazin online de produse electronice si IT.

In cazul Flanco, el spune ca optiunea investitorilor, la care el, ca manager, a subscris, a fost "sa nu riste pe spatii mari, ci sa obtina o buna profitabilitate pe metru patrat". Optiunea i-a costat insa pierderea pozitiei de lider in detrimentul Altex. Care a crescut foarte mult "si, iata, nu ii cumpara nimeni", spune el. "Nici unul dintre ceilalti competitori nu a realizat o vanzare catre un strategic, nici unul nu a facut un IPO, nu a realizat ceva solid, sa ajunga intr-un punct in care oamenii respectivi, care au luat deciziile de investitii, sa realizeze ce si-au propus. Fiecare si-a indeplinit obiective intermediare, dar probabil finalul cursei nu e foarte departe", e de parere Ghenea.


Despre autor:

Capital

Sursa: Capital


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.