Tanar, brunet, inalt, ochi albastri, dungulite fine la costum. Face scufundari si calatoreste prin locuri exotice, ca Richard Branson. A vrut sa isi cumpere chiar o insula. Fost manager la Flanco, acum s-a intors ca "business angel" si pariaza pe o investitie riscanta: un magazin online adevarat.
Marius Ghenea e un "dandy" al businessului autohton. tine la imagine, chiar daca spune ca nu a solicitat niciodata sa fie in lumina reflectoarelor. "Nu am nici un fel de ambitii mondene", afirma el. tine si la renumele de vizionar", "sa nu uitam ca asa m-au votat alti manageri, oameni de afaceri ca mine", spune el. Acum un an a iesit din lumina reflectoarelor plecand de la Flanco, unde era director general. "Am vrut sa fiu propriul meu stapan", a motivat atunci Ghenea plecarea. Retailerul de electronice si electrocasnice a cazut sub mandatul sau de pe pozitia de lider al pietei pe locul al treilea, fiind depasit in viteza de competitori.
Dar a fost o afacere, compania fiind achizitionata de Flamingo. "Eu mi-am indeplinit toate obiectivele din contract, acestea fiind legate in principal de randamentul investitiei initiale. Am produs pentru ei chiar mai mult decat ma angajasem", spune el.
Atunci a fost sau nu managementul Flanco un esec al lui Marius Ghenea? "Nu sunt deloc de acord cu aceasta idee. Putem sa facem o paralela destul de simpla: la nivelul perceptiei publice, eu nu prea am mai aparut in ultimele sase luni nici la televizor, nici in ziare. Asta inseamna ca eu sunt un esec? A fost o decizie asumata. Acelasi lucru s-a intamplat si la Flanco. Un manager nu raspunde in fata cititorilor unui ziar, ci in fata actionarilor", replica Ghenea.
Acum, are din nou ocazia sa ne convinga daca e un investitor de succes, cum a fost la Flamingo. Asta pentru ca Marius Ghenea "is back in business". E un fel de a spune, pentru ca FIT Distribution, unde Ghenea detine 50% din actiuni din pozitia de "business angel" (investitor privat de portofoliu n.r.), activeaza pe piata IT din 2003, dar acum are o noua divizie, PC Fun, un magazin online de produse electronice si IT.
In cazul Flanco, el spune ca optiunea investitorilor, la care el, ca manager, a subscris, a fost "sa nu riste pe spatii mari, ci sa obtina o buna profitabilitate pe metru patrat". Optiunea i-a costat insa pierderea pozitiei de lider in detrimentul Altex. Care a crescut foarte mult "si, iata, nu ii cumpara nimeni", spune el. "Nici unul dintre ceilalti competitori nu a realizat o vanzare catre un strategic, nici unul nu a facut un IPO, nu a realizat ceva solid, sa ajunga intr-un punct in care oamenii respectivi, care au luat deciziile de investitii, sa realizeze ce si-au propus. Fiecare si-a indeplinit obiective intermediare, dar probabil finalul cursei nu e foarte departe", e de parere Ghenea.
Despre autor:
Sursa: Capital
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Analiză Clean Recycle: numărul deșeurilor de ambalaje, în creștere de sărbători
Sursa: green.start-up.ro
-
🎦 Smart Products, afacerea care caută mereu cele mai noi tehnologii în lume
Sursa: start-up.ro
-
Săptămâna filierelor de producători locali în Auchan: ce găsim la raft...
Sursa: retail.ro
-
Am obosit s-o iau mereu de la început
Sursa: kudika.ro
-
Ce spun nutriționiștii despre legumele și fructele cu pesticide: E mai rău...
Sursa: garbo.ro
-
Deficitul bugetar a urcat la 2,06% din PIB după primul trimestru
Sursa: futurebanking.ro
-
Interviu cu Marian Ion, CEO ING Hubs, IT-ist de pe vremea când a apărut...
Sursa: wall-street.ro