In ultimii ani, producatorii interni de cosmetice si parfumuri au fost, practic, eclipsati de avalansa firmelor de renume mondial, care si-au dezvoltat reprezentante in tara noastra. Desi detin aproximativ 20% dintr-o piata evaluata la 205 milioane de euro, nume precum Gerovital, Farmec, Elmiplant, Gerocossen sau Herbagen nu sunt foarte vizibile, din cauza ca bugetele pentru publicitate sunt, atunci cand nu lipsesc cu desavarsire, incomparabil mai mici fata de cele puse la bataie de multinationale.
"Reclama este scumpa, iar firmele autohtone nu sunt foarte bogate. Bugetele lor se duc pe dotari, materii prime si ambalaje", ne-a declarat presedintele Organizatiei Patronale a Industriei Cosmetice din Romania, Rosalia Speteanu. Cu toate acestea, "nu exista pericolul diminuarii cotei de piata, iar principalul atu al produselor este prospetimea, fiind comercializate imediat dupa incheierea procesului de productie", spune Speteanu.

Firmele se repliaza din mers

In momentul de fata, producatorii interni fac trecerea de la cercetare la promovarea mai sustinuta. "Pentru acest an, dispunem de un buget de publicitate de 5% din cifra de afaceri, respectiv aproximativ un milion de euro", ne-a spus Manuela Crisan, reprezentant al departamentului de marketing al Farmec Cluj-Napoca. in 2005, Geroaslan Cosmetics nu a investit in promovare. in 2006, compania va investi mai intai in cercetare si costuri de repozitionare, urmand sa patrunda si in reviste glossy, sampling si promotii la punctele de vanzare.