Anul acesta, industria autohtona de advertising are patru trimisi in juriile festivalurilor internationale. Un director de strategie si altul de agentie la concursul eficientei europene, aka Euro Effie, si doi "comandanti" in ale creatiei la competitia de publicitate a Noii Europe, asa cum mai este numit Golden Drum-ul de catre organizatori. Este vorba despre Razvan Matasel, Radu Florescu, Adrian Botan si Mihai Coliban. Cele doua evenimente vor avea loc in toamna, Golden Drum desfasurindu-se intre 1 si 6 octombrie la Portoroz, iar Euro Effie desemnindu-si cistigatorii pe 27 septembrie la Bruxelles.
Adrian Botan (foto) - Creative Director, McCann-Erickson
Cum ati descrie experienta de pina acum din juriile de la Golden Drum si New York Festivals?
La Golden Drum este un juriu live, iar la New York Festivals evaluarea se face online. Eu prefer juriile online, pentru ca elimina influenta personala si fiecare membru isi da votul exclusiv in functie de opinia profesionala. Intr-un juriu ca Golden Drum se negociaza mult mai mult si premiile sint rezultatul unor compromisuri. Partea buna este ca la Golden Drum te distrezi mai bine.
Cum ati fost ales in juriul de la Golden Drum?
De obicei ajung sa fie invitati cei care au avut rezultate bune in festivalurile respective sau care au o reputatie internationala deosebita. In cazul meu, cred ca este mai degraba vorba despre primul motiv.
Ce inseamna pentru industria autohtona faptul ca publicitarii romani sint chemati in juriile internationale? Are vreo influenta aceasta participare asupra breslei?
Este bine, pentru ca Romania incepe sa fie respectata. Indirect, creste si reputatia industriei.
Ce loc isi gaseste Romania in publicitatea europeana in ceea ce priveste lucrarile de anul acesta?
Cred ca avem destul de multa energie si spontaneitate, desi nu stim intotdeauna ce sa facem cu ele. Totusi, stim sa facem campanii la nivel european. Anul trecut la Golden Drum, in clasamentul pe tari, Romania era pe locul trei, la diferenta mica de puncte de Austria si Cehia. Nu stiu pe ce loc vom fi dupa ce intram in Europa. Cert este ca Romania incepe sa fie o forta, desi pina la realizarile Germaniei sau Frantei trebuie sa facem un salt calitativ.
Cum observati modificarile aparute in evolutia acestui festival: in criteriile de jurizare, organizare, imaginea festivalului?
Principala schimbare, care s-a intimplat anul trecut, a fost impartirea in doua a competitiei: campaniile sint jurizate separat si premiate cu doua zile inainte de competitia pe categorii. Asta a fost cumva neplacut, pentru ca ne lipseste de suspansul numararii punctelor si face mai usor de anticipat premiile individuale.
Despre autor:
Sursa: Cotidianul
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Analiză Clean Recycle: numărul deșeurilor de ambalaje, în creștere de sărbători
Sursa: green.start-up.ro
-
🎦 Smart Products, afacerea care caută mereu cele mai noi tehnologii în lume
Sursa: start-up.ro
-
Săptămâna filierelor de producători locali în Auchan: ce găsim la raft...
Sursa: retail.ro
-
Am obosit s-o iau mereu de la început
Sursa: kudika.ro
-
Ce spun nutriționiștii despre legumele și fructele cu pesticide: E mai rău...
Sursa: garbo.ro
-
Deficitul bugetar a urcat la 2,06% din PIB după primul trimestru
Sursa: futurebanking.ro
-
Interviu cu Marian Ion, CEO ING Hubs, IT-ist de pe vremea când a apărut...
Sursa: wall-street.ro