Grupul Tiriac Auto, care coordoneaza activitatea a sase importatori de autovehicule, va investi circa 20 milioane euro pentru constructia in Bucuresti a unui centru unde vor fi comercializate toate marcile din portofoliu, a declarat agentiei Mediafax directorul de investitii al grupului, Dragos Draghici.

"Constructia acestui centru, care va fi amplasat pe o suprafata de 3,7 hectare, in apropierea autostrazii Bucuresti - Pitesti, va fi finalizata la sfarsitul anului 2007. In acest spatiu, unde vor functiona showroom-uri, unitati service si depozite de piese de schimb, vor fi reunite toate marcile de autovehicule distribuite de Tiriac Auto", a precizat Draghici.

Tiriac Auto coordoneaza activitatea a sase importatori de autovehicule - AutoRom, Romcar, Mazrom Motors, M Car Trading, Premium Auto si Hyundai Auto Romania, care comercializeaza in exclusivitate peste 80 de modele ale marcilor Mercedes, Smart, Chrysler, Jeep, Mitsubishi, Ford, Mazda, Jaguar, Land Rover si Hyundai. Vanzarile grupului au crescut cu 50% in 2005, ajungand la 17.683 de unitati.

Cresterea a fost determinata de dezvoltarea retelei teritoriale si a strategiilor adoptate de firmele din grup in raport cu competitia. In privinta rezultatelor pe marci, Ford si Hyundai au inregistrat cele mai mari volume, cu 7.749 unitati, respectiv 4.051 unitati vandute. Pentru Ford, cresterea a fost de 65% fata de 2004, iar vanzarile Hyundai s-au dublat.

Citeste si:

10 mil. de euro intr-un centru Autoitalia

Tot in acest an vor incepe lucrarile de constructie pentru un alt mall auto, de data aceasta apartinand grupului Autoitalia, investitie estimata de reprezentantii companiei la 10 milioane de euro. Centrul va avea o suprafata de 20.000 de metri patrati si va gazdui toate marcile comercializate de companie - Fiat, Alfa Romeo, Lancia, SsangYong, Maserati si motocicletele Honda. Vanzarile totale ale grupului Autoitalia s-au ridicat in 2004 la 4.150 de autovehicule, in crestere cu 62% fata de nivelul consemnat in 2003.

Vanzarile autoturismelor Fiat au inregistrat un avans de 131%, pana la 2.275 de unitati, in timp ce pe segmentul vehiculelor comerciale cresterea a fost de 13%, pana la 1.571 de unitati. Pentru Alfa Romeo, vanzarile au consemnat un salt de 15% in 2004 comparativ cu anul anterior, ajungand la 155 de unitati. Producatorul masinilor de lux Maserati a vandut in 2004 in Romania 18 autoturisme (Quattroporte, Coupé si Spyder), fata de doar sase unitati comercializate cu un an inainte.