"In acest an speram sa atingem acest nivel dupa ce vom lansa in luna iulie un nou produs pe piata in segmentul bauturilor still drink, unde dorim sa devenim unul din liderii de piata", explica administratorul Parmalat, companie ce a implinit 10 ani de prezenta in Romania.
       
Cifra de afaceri a companiei a crescut cu circa 30 la suta in 2005, pana la 10 milioane de euro, pentru a acest an nivelul estimat situandu-se la 14 milioane de euro, transmite Rompres.
       
Parmalat detine la ora actuala o cota de piata de peste 76 la suta la sucurile ce contin 100 la suta fruct pe retail si HoReCa - hoteluri, restaurante si cafenele. in ceea ce priveste segmentul de nectaruri, Parmalat, prin intermediul Santal, ocupa locul patru pe retail si HoReCa.
       
Parmalat produce in Romania doar sucuri, fara a avea o divizie specializata pentru fabricarea de lactate.
       
"Deocamdata, piata sucurilor suta la suta are o pondere de circa 4 la suta pe total sucuri, iar cea a nectarurilor de 7 la suta, dar noi mizam pe cresterea dorintei romanilor de a consuma produse sanatoase si cu foarte mare continut de fructe", a spus Manzonetto.
       
Fabrica Parmalat este situata in comuna Tunari, are circa 20 de angajati si o productie de circa 10 milioane de litri la nivelul anului trecut, insa capacitatea ar putea ajunge la 100 milioane litri anual.
       
Parmalat Romania importa majoritatea materiei prime, in timp ce produsele se indreapta in proportie de 95 la suta pe piata interna. Exporturile vizeaza Bulgaria, Republica Moldova, Nigeria sau Arabia Saudita.
       
Produsele Parmalat au intrat pe piata romaneasca in 1991, primele sortimente distribuite fiind sucul Santal, laptele UHT, laptele special Parmalat, iaurtul Santal, etc. Din 1999 Parmalat Romania ii are printre investitori si pe BERD si SIMEST - organul financiar italian conceput pentru sprijinirea initiativelor industriale italiene proiectat de catre Europa de Est.
       
Investitiile companiei in Romania au depasit pana acum 16 milioane de euro, din care 11 milioane in fabrica de la Tunari si 5 milioane de euro pentru operatiunile de piata.