ROMCIM, un nume traditional recunoscut atat in Romania cat si in strainatate, este inregistrat la OSIM ca marca de ciment, ceea ce asigura continuitatea prestigiului castigat pe piata interna. in prezent acesta este si numele produsului Lafarge care se bucura de cel mai mare succes, un ciment CEM II BM ambalat in saci de 40 kg cu insertie de folie de plastic, produs lansat in 2005.

Lafarge are ambitia de a deveni liderul de necontestat in domeniul materialelor de constructii pe plan mondial si isi doreste ca marca sa sa simbolizeze angajamentul fata de excelenta. Politica de marca este rezultatul unui proces indelungat si minutios, inceput – practic – la infiintarea Grupului, in 1833. Aceasta ia in considerare intreaga varietate de cazuri si experiente care au rezultat din multiplele schimbari si din continua dezvoltare a Grupului.

Marca Lafarge transmite valorile Lafarge si comunica atat viziunea, cat si ambitia de a deveni liderul de necontestat in domeniul materialelor de constructii catre publicurile sale: clienti, parteneri de afaceri, angajati, factori de interes sau actionari.

Marca globala Lafarge se afla in centrul strategiei de marca: Grup, Divizii, Activitati, Unitati Operationale. Toate produsele si serviciile, marcate sau nemarcate, vor fi sub marca Lafarge. Fiecare Unitate Operationala isi dezvolta propria arhitectura de marca-brand, precum si denumirile pentru produsele si serviciile proprii. Fiecare marca noua va avea o pozitionare unica, distincta si masurabila.

Marca Lafarge se afla in centrul arhitecturii de marca si acopera toate activitatile: la nivel de Grup, la nivel de Divizie, la nivel de activitate comerciala, gama de produse si servicii a Unitatii Operationale.

Fiecare Divizie compusa dintr-o singura activitate comerciala (de expemplu: Ciment, Gips, Agregate, Betoane) va folosi doar un logo in varianta in limba engleza care asociaza Lafarge cu activitatea comerciala respectiva. Obiectivul este de a sublinia caracterul specific global al acelei activitati catre partenerii cheie, cum ar fi clientii, partenerii de afaceri, actionari si angajati.

Fiecare Unitate Operationala va folosi un logo care combina Lafarge cu propria sa activitate comerciala, in limba locala.

Citeste si:

Cu cat incerca sa devina un Grup cu o mai mare orientare catre clienti, fiecare Divizie isi dezvolta propria viziune de marketing si creste valoarea adaugata pentru produsele si serviciile sale. Acesta noua viziune de marketing va duce in cele din urma la o strategie de marca potrivita pentru provocarile fiecarei Divizii, care sa evolueze spre un numar limitat de marci locale si globale puternice si distincte pentru produse si servicii. Aceasta politica de marca este conceputa special sa asigure un cadru si un sistem comun care sa stea la baza contributiilor viitoare ale fiecarei Divizii.

„Fabricam produse si livram servicii in activitatea de ciment, diferentiate, si care aduc o valoare adaugata clientilor nostri. Intentionam ca in viitor acestea sa reprezinte o parte semnificativa a activitatilor noastre. Aceste produse si servicii diferentiate justifica ocuparea unui anumit teritoriu de marca, care disting marca prin continut si modul de exprimare.

Toate aceste marci vor fi sub semnatura master Lafarge pentru ca ele sa beneficieze de valorea adaugata asociata cu marca Lafarge. Inovatiile majore care pot sa sustina distributia pe piata romaneasca au sansa sa devena marci globale, endorsate de master brandul Lafarge declara Philippe Questiaux, Presedinte – director geneal LAFARGE CIMENT (ROMANIA) SA.

De asemenea, Lafarge fabrica un numar mare de produse generice, pentru care singura diferentiere consta in faptul ca sunt fabricate si comercializate de Lafarge. Aceste produse generice, care reprezinta o parte mai mica din activitatile Lafarge, vor beneficia de prezenta grafica a marcii Lafarge, ceea ce le va conferi un anumit avantaj competitiv. Pentru ca acesta politica sa aiba succes, se pun in aplicare trei instrumente de actiune:

Sistemul de identitate vizuala, prezentat sub forma unui manual de standarde grafice, specifica regulile care trebuie respectate in toate situatiile pentru a desemna activitatile comerciale si Unitatile Operationale, cat si pentru signalectica de ansamblu in cadrul Grupului.

Pozitionarea marcii Lafarge, prezentata sub forma unui manual de imagini, determina valorile si imaginea care se pot asocia cu marca Lafarge pentru toate populatiile tinta, indiferent daca este vorba de clienti deja existenti, clienti potentiali, angajati, contractori sau actionari, cat si parteneri, comunitati locale, ONG-uri si autoritati locale, nationale si internationale cu care Lafarge este in contact.