Cei aproximativ 10.000 de romani care tin un jurnal pe internet, numit blog, pot sa isi transforme placerea pentru comunicare on-line intr-o afacere de succes. Potentialul comercial al acestui gen de prezenta web se bazeaza, in principal, pe publicitate on-line, dar si pe afisarea de linkuri catre alte site-uri comerciale in cadrul blogului.

Blogurile create pana acum de autori romani au fost realizate din motive noncomerciale: dorinta de comunicare cu prietenii, interactionarea cu vizitatorii site-ului, schimbul de idei, experiente intr-un limbaj autentic, fara niciun fel de restrictii. Potentialul economic al unui astfel de jurnal on-line incepe sa fie descoperit si de catre autorii romani, companii sau persoane fizice. "Un blog cu o anumita tematica va atrage un anumit tip de vizitatori, iar companiile din domeniu vor fi interesate sa afiseze bannere cu produsul lor pe blogurile cu un trafic cat mai ridicat", explica Radu Ionescu, fondatorul Gnomedia, firma care creeaza o retea de bloguri.

Click-ul care aduce comisionul

Citeste si:

O alta sursa de venit pentru autorii de bloguri o constituie afilierea cu alte site-uri comerciale, prin afisarea unui link catre cele din urma. Daca, in urma click-ului efectuat pe blog, vizitatorul cumpara ceva de pe site-ul afiliat, detinatorul blogului primeste un comision proportional cu valoarea tranzactiei efectuate.

Traficul atrage publicitatea

Cea mai provocatoare parte in lansarea unui blog comercial o reprezinta promovarea site-ului si, implicit, asigurarea unui numar mare de accesari. "Cel mai vizitat blog de la noi are un trafic de aproximativ 20.000 de utilizatori unici pe saptamana. Detinatorii lui nu fac insa nimic pentru a atrage publicitate", continua Radu Ionescu.