Starlink a trimis posturilor TV o scrisoare, pe care a obtinut-o si Capital, in care adreseaza firmei Media Investment acuze dure, legate de modalitatea de preluare a clientului Marex. Media Investment respinge acuzatiile.

La sfarsitul lunii aprilie, producatorul de mezeluri si bauturi alcoolice Marex, cunoscut pe piata publicitatii prin brandul de vodca Imperial, a schimbat subit agentia de media, trecand de la Starlink Media (parte a grupului Leo Burnett) la Media Investment (parte a The Group). Acest fapt a generat o reactie mai putin intalnita pe piata de publicitate din Romania.

Marcel Straut, managing partner la Starlink, semnatarul unei scrisori catre televiziuni, sustine ca Media Investment a ofertat clientul Marex cu preturi TV mai mici decat cele cu care lucra pana atunci agentia sa, intr-un mod ce incalca deontologia profesionala. Straut afirma ca, mai intai, agentia McCann a ofertat Marex. Reprezentantul McCann a fost Dana Bulat, care in acelasi timp este director al agentiei United Media, firma ce formeaza un pol cu Media Investment.

Conform scrisorii, imediat dupa ce oferta McCann a fost refuzata de Marex, Zoltan Szigeti ar fi preluat preturile de la Dana Bulat si ar fi inaintat clientului, din partea Media Investment, o oferta cu 10% mai mica. Marcel Straut scrie ca Zoltan Szigeti a facut oferta catre Marex fara sa solicite inainte preturi de la toate statiile TV, incalcand astfel regulile pietei. Scrisoarea spune ca preluarea Marex de catre Media Investment a fost facuta intr-o singura zi, inainte ca Starlink sa fie anuntata de Marex ca inceteaza colaborarea. In final, Marcel Straut cere televiziunilor sa descurajeze mutarea unui client cu datorii la o agentie catre alta, solicitand sa nu demareze campania Marex pana cand clientul nu-si va achita datoriile catre Starlink.

Citeste si:

Zoltan Szigeti, presedinte The Group, respinge acuzatiile Starlink, spunand ca scrisoarea contine �lucruri neadevarate, supozitii, denigrarea clientului, a tuturor statiilor TV si a agentiilor concurente�. Referitor la modul cum a castigat clientul, Szigeti declara pentru Capital ca, pe 4 aprilie a.c., Marex a invitat Media Investment sa participe la o selectie de oferte, cerandu-i printr-un brief propuneri de strategie media pentru 2006. Conform lui Szigeti, dupa doua saptamani de pregatire, Media Investment a avut doua sesiuni de prezentare si a fost declarata castigatoare.

In ceea ce priveste preluarea intr-o singura zi, seful The Group spune ca �clientul a solicitat in mod expres o reactie imediata, respectiv demararea campaniei in 24 de ore, avand in vedere Sarbatorile de Pasti care se apropiau�. Szigeti respinge acuzatia potrivit careia nu a cerut preturi de la statiile TV inainte de a le prezenta clientului si a calificat drept absurda posibilitatea ca el sa fi preluat preturile de la Dana Bulat. El mai spune ca Media Investment nu incurajeaza vreun client sa nu-si achite datoriile fata de agentii.

Dana Bulat, director la United Media, afirma ca, in momentul in care a ofertat Marex, ea mai lucra la McCann, fiind in perioada de tranzitie la noul post de la United.